Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Erfaring med ECU opdatering



Forum rating: Top 250
Fredag 02-11-2011 kl. 19:44
    Vis profil  
Hvad bliver der ændret, når man får ECU´en opdateret? Bilen er en T22 D4 ´01, med en lysende motorlampe. Fejlen er den samme hver gang (P0161), defekt varmekreds i sonde. Men jeg har udskiftet den, med en ny original sonde, og fejlen kommer stadig væk. Jeg har en OBD-II tester, som jeg kan udlæse koder med, og slette dem igen. Grunden til at jeg håber at en opdatering vil hjælpe, er denne side:
http://repairpal.com/software-update-to-correct-false-catalytic-converter-failure-032
FiF - Vi springer over hvor gærdet er smallest...!

Erfaring med ECU opdatering



Forum rating: Top 50
Fredag 02-11-2011 kl. 23:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Er du sikker på at du skifter den rigtige sonde? Den opdatering der var til de første D4'ere ændrede så vidt jeg husker noget med kørbarhed ved kold motor.

Erfaring med ECU opdatering



Forum rating: Top 250
Fredag 03-11-2011 kl. 07:20
    Vis profil  
Ja, det skulle jeg da, men jeg tjekker det lige ved lejlighed... Jeg vil umiddelbart mene at min D4 er blandt de første, da den er fra 2001. Jeg tænker på om opdateringen, går ind og ændrer på nogle opvarmningstider af sonderne, eller ligende...?
FiF - Vi springer over hvor gærdet er smallest...!

Erfaring med ECU opdatering



Forum rating: Top 5
Fredag 03-11-2011 kl. 09:47
    Vis profil  Vis bilprofil
D4 er velsigned med ikke mindre end 4 sonder ...
Der sidder een før og een efter KAT'en per bank (spørg mig ikke hvorfor).



Nil desperandum

Erfaring med ECU opdatering



Forum rating: Top 250
Fredag 03-11-2011 kl. 09:54
    Vis profil  
I know...
FiF - Vi springer over hvor gærdet er smallest...!

Erfaring med ECU opdatering



Forum rating: Top 100
Fredag 03-11-2011 kl. 21:52
    Vis profil  
opdateringen gik ud på en lidt federe blanding i opvarmnings fasen for at mod virke små udsættere... tror du har skiftet den forkerte, sensor 1 bænk 1 sidder ikke hvor du tror som sikker er ved cyl 1.... manifolden er lavet sådan at cyl 1 røret går over til cyl 4 røret....altså sidder senser 1 bænk 1 som den sensor længst mod gearkassen før kat og IKKE ud for cyl 1.... nem og tage fejl af da man ikke kan se det uden at fjerne varme skjoldende

1-2-7-4 og hest

Erfaring med ECU opdatering



Forum rating: Top 250
Søndag 13-11-2011 kl. 19:45
    Vis profil  
Se nu bliver jeg sgu da lidt i tvivl. Den sensor som jeg har skiftet (som OBD-scanneren siger det er), er den nederste tættest på batteri...

FiF - Vi springer over hvor gærdet er smallest...!

Erfaring med ECU opdatering



Forum rating: Top 100
Søndag 13-11-2011 kl. 21:21
    Vis profil  
det lyder umiddelbar som om da har skiftet sensor 2, bank 2 så...
1-2-7-4 og hest

Erfaring med ECU opdatering



Forum rating: Top 250
Søndag 13-11-2011 kl. 21:25
    Vis profil  
Ved du hvor mange ampere at varmelegemet bruger, ca.? 0,5A?
FiF - Vi springer over hvor gærdet er smallest...!

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg