Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 10:35
    Vis profil  Vis bilprofil
I dagens Danmark, hvor brændstofpriserne kun ser ud til at gå én vej, er det en halvdyr fornøjelse at kører en avensis 2,0 benz.

Vi har snakket lidt om at skifte ud til noget mere økonomisk men vi ved ikke helt hvad.

Pt har vi kun denne ene, men pga nyt job til mig, står vi og skal bruge 2 stk.

Vi har snakket lidt med den lokale toyota forhandler om køb af en yaris d-4d demobil og en brugt aygo som nr2.

Vi har også snakket om at lease en avensis 2,0D-4D TX og så købe en bil nr2 ved siden af.

Vi har ydermere været rundt ved konkurrende mærker og snust lidt
bla på peugeot 206+ diesel og Fiat grande punto

vil helt klart allerhelst have Toyota da man jo kender dens pålidlighed og ved det kører bare hver gang!

Nogle af jer der har erfaring med at lease? og er der ting man særligt skal passe på når vi snakker leasing ved toyota?
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 10:39
    Vis profil  Vis bilprofil
det skal dertil nævnes at vi er en fam. på 2 voksne og et barn på 1 år..
Vil vi fortryde skift fra avensis til ex. yaris?(ikke verso)

det andet problem jeg har med yaris er min trailer med totalvægt på 1300kg, men det kan jeg så leve med ved at fylde mindre i den
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 100
Torsdag 17-11-2011 kl. 11:20
    Vis profil  Vis bilprofil
Så selv på en Octavia stc Diesel.. da jeg satsede på arbejde langt væk.

Konklusionen blev, det var bedre at beholde Carinaen et par år indtil man i så fald var ret sikker på jobbet.

Fordelen ved brændstofbesparelsen i en nyere octavia, kontra udgiften til en forholdsvis ny Octavia kunne i løbe rundt. Især ikke hvis man sagde op eller blev fyret efter et år, så ville man stå med mange spildte kr. i indkørslen.

Jeg fik heller ikke jobbet hvor jeg skulle køre 160 km dagligt, fik et andet hvor jeg kører 22 km. Det klarer Carinen fint, og besparelsen på benzin ved at købe ex en lille Aygo kan ikke opveje den investing (minimum 60.000 kr / 7 år) det koster at købe Aygoen.

Så mit råd, vent lidt og se tiden an og lev indtil videre med at køre i en 2.0 benzin.. Det må alt andet lige være sjovere (så længe man ikke spørger Roberto )
Nu med 2 x Carina E 1,8 GLX

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 100
Torsdag 17-11-2011 kl. 11:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Skal din bil i øvrigt ikke være godtkendt til at køre med 1300kg, hvis traileren kan laste det?

Altså man må IKKE bare nøjes med at laste 300 kg mindre hvis bilen kun kan trække 1000 kg.

Mener vi havde diskussion på arbejdet da vi fik ny trailer, det ville begrænse brugerne hvis det blev en 1300 kg.
Nu med 2 x Carina E 1,8 GLX

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 12:00
    Vis profil  Vis bilprofil
Mht trailer. så jo man må godt kører med en 1300kg trailer på en bil med 1050kg krog man må bare ikke smide 1000kg i trailer hvis vi antager trailer vejer 300kg man må kører med trailers vægt+ gods vægt op til bilens tilladte kilo

her er en side hvor den fortæller det.
http://www.sikkertrafik.dk/b1553e80
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-11-2011 kl. 12:06
    Vis profil  Vis bilprofil
1) det bliver aldrig en god forretning at eje og køre bil.
2) det kan aldrig betale sig at skifte en god bil, med mindre behovet stige markant.
3) det kan aldrig betale sig at købe en dieselbil med mindre man kører mere end 30.000km motorvejskm årligt.
4) det er selvf en dårlig ide at køre alene i en stor bil.

* Hvad er jeres kmbehov og hvad er budgettet?

Jeg kører mig og min familie (4 pers) i Avensisen, 45km hver dag. Ved 9L/100km (i kø og vinter) bliver det 44km/persL :o) prøv at gøre det i to Yaris'er.



Nil desperandum

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 12:09
    Vis profil  Vis bilprofil
her står det sort på hvidt

1. maj 2009 kom der nye regler for kørsel med anhænger. Det betyder, at der nu gælder forskellige regler afhængig af, om du har et almindeligt kørekort (kategori B) som er erhvervet før eller efter 1. maj 2009.

Hvis du har erhvervet kørekort 1. maj 2009 eller derefter må du ved beregning af 50 kg-reglen og 3500 kg-reglen ikke længere benytte bilens "koblingsvægt".

Hvis du har almindeligt kørekort (Kategori B)
Du må altid køre med en anhænger med "Tilladt totalvægt" op til 750 kg - uanset at den samlede totalvægt overstiger 3500 kg.

Hvis du vil køre med en anhænger med "Tilladt totalgvægt" over 750 kg skal 50 kg-reglen og 3500 kg-reglen være opfyldt.

1.50 kg-reglen: Bilens "Egenvægt" + 50 kg** skal være større eller lig med "Tilladt totalvægt" for anhængeren.
Hvis du har erhvervet kørekort før 1. maj 2009 må du alternativt benytte bilens koblingsvægt, hvis den er lavere end "Tilladt totalvægt" for anhængeren.

2.3.500 kg-reglen: "Tilladt totalvægt" for bilen og "Tilladt totalvægt" for anhængeren må ikke overstige 3.500 kg.
Hvis du har erhvervet kørekort før 1. maj 2009 må du alternativt benytte bilens koblingsvægt, hvis den er lavere end "Tilladt totalvægt" for anhængeren.
** På nogle nyere registreringsattester fremgår "Egenvægt" ikke. I stedet fremgår "Køreklar vægt". I disse tilfælde skal du benytte bilens "Køreklar vægt" minus 75 kg - i stedet for "Egenvægt" + 50. kg. For anhængeren skal du benytte køreklar vægt, hvis ikke egenvægt fremgår.

Hvis reglerne er opfyldt med "Koblingsvægten"
Hvis 50 kg-reglen og 3.500 kg-reglen er opfyldt med koblingsvægten betyder det, at du må køre med en anhænger med en "Tilladt totalvægt" der er større end koblingsvægten. I det tilfælde, må den faktiske totalvægt af anhængeren aldrig overstige koblingsvægten.

Koblingsvægten må kun benyttes hvis du har erhvervet dit kørekort før 1. maj 2009

Hvis du har anhængerkørekort (Kategori B/E)
Hvis du har B/E kørekort må "Faktisk totalvægt" for anhængeren ikke overstige bilens koblingsvægt.

Du må altså gerne køre med en anhænger med "Tilladt totalvægt" der er højere end bilens koblingsvægt, blot "Faktisk totalvægt" ikke overstiger bilens koblingsvægt.

50 kg-reglen og 3.500 kg-reglen skal således ikke overholdes hvis du har B/E-Kørekort.

Hvis du har kørekort til lastbil eller bus (Katergori C og D)
For at du må køre med en stor anhænger, skal du have kørekort til anhænger.

Har du kørekort til lastbil eller bus, må du altså ikke køre med en stor anhænger efter din personbil. Hvis du har kørekort til lastbil- eller busanhænger (C/E eller D/E), behøver du ikke BE-kørekort.

men for at komme tilbage på sporet...

vi skal under alle omstændigheder have bil nr 2 da jeg i forbindelse med fyring mistede Firmabil.
Og så var det vi tænkte at slå to fluer med et smæk og skifte Avensis´en ud også, enten til en nyere avensis mere økonomisk eller en lille/mindre ny økonomisk bil

ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 12:15
    Vis profil  Vis bilprofil
@Roberto..

Vi kører ca 17-20.000 km i 1. bil og 20-30.000 i bil nr. 2 alt efter hvor jeg får jobbet henne.

budgettet ligger omkring 100.000 + nuværende bil(værdi ca 114.000 løst vurderet)
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 12:19
    Vis profil  Vis bilprofil
bil nr1´s korte ture ligger på (til og fra arbejde/vuggestue) på 40-45km
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-11-2011 kl. 13:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja de tal bliver jo ikke rigtigt til fordel for diesel. Så sjovt er det heller ikke (spørg René).
Hvis det skal være Toyota ville jeg nok starte med at indkøbe den mindste pendlerbil (under 100Kkr) ny med garanti og vente med at handle Avensis'en (I kan jo lade den køre den mindre del). De små biler er ikke så sjove at køre hele familien i + der er jo et værditab man ikke kommer uden om når man handler.




Nil desperandum

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 14:59
    Vis profil  Vis bilprofil
Det du tænker på ved diesel kontra benz er vel hvor lang tid de er om at blive driftvarme/økonomiske.

det problem er man vel ude over hvis der er fyr/motorvarme i bilen?!
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 5
Torsdag 17-11-2011 kl. 16:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej det er totaløkonomi.
Fyret kommer vel heller ikke gratis i en bil til 100.000kr

Nil desperandum

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 17:47
    Vis profil  Vis bilprofil
nej men på i mit tilfælde en avensis TX som jeg snakker om at lease er det std. udstyr af hva jeg har læst mig til
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 20:03
    Vis profil  
Mig bekendt er fyret der kun som tilskudsvarmer, udbygningssættet står man selv for.
Toyota Celica 1980 - Skoda Octavia 2011 - Toyota Aygo VVT-i 2011

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Torsdag 17-11-2011 kl. 20:42
    Vis profil  Vis bilprofil
ok..

ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 5
Fredag 18-11-2011 kl. 08:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Et fyr er en god ide, men anskaffelsesprisen vejer på den forkerte side af regnestykket.
En opvarmet garage er osse en god ide, men ikke god økonomi.
Man kan osse montere fyr i en benzinbil, det gavner osse økonomien.
Nil desperandum

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Fredag 18-11-2011 kl. 10:22
    Vis profil  Vis bilprofil
kan se siden 15 april vi var til syn har vi kørt 15.000 fortsætter det mønster rammer vi 25.000 så ændre det også lidt på regnestykket

ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 5
Fredag 18-11-2011 kl. 13:12
    Vis profil  Vis bilprofil
http://www.fdm.dk/bilkoeb/benzin-eller-diesel


Nil desperandum

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Fredag 18-11-2011 kl. 18:23
    Vis profil  Vis bilprofil
ja den siger 8000 til fordel for diesel
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 500+
Mandag 21-11-2011 kl. 18:40
    Vis profil  
Husk lige at kigge på ALLE de problemer diesel ejerne har,..især hvis de køre små ture,....under 50km hver vej!!!!
Idag dur diesel bare ikke hvis man kører under 40Tkm om året,..og det gælder så at sige alle mærker, end ikke Toyota er gået ramt forbi,.med egr der soder til, dpf filter der stopper,dyse der driller..osv osv!!
Toyota er heldigvis gode til at hjælpe, uden store regninger,..men hvad når de bliver ældre???
Der kører du en del km i den "gamle",..inden det er betalt.
Køb en ny "lille"må turene.
Og gem den anden til de behagelige langture.
Thomas Nyggard Riise

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 500+
Mandag 21-11-2011 kl. 18:42
    Vis profil  
"Til små turene" skulle der stå

Thomas Nyggard Riise

Ny(e) toyota



Forum rating: Top 25
Mandag 21-11-2011 kl. 21:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis vi så tager anden mulighed som i vist helt overser.. At lease.. Det er incl al service.. og da det jo som regl kun er på en 3 års kontrakt så dækker frabriks garentien jo al det der går til.. på nær slitage naturligvis..

mener der står vel ingen steder at hvis man kører under 30000 om året så frafalder garentien..
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Ny(e) toyota



Tirsdag 22-11-2011 kl. 21:45
Nu er leasing jo heller ikke billig, og toyotas kampagnepriser er jo kun med 15000km/år og prisen stiger hurtigt hvis der skal flere km på.
Men der er bevægelse i den rigtige retning på leasingmarkedet sidst er ford kommet med gode priser på Focus med 4års løbetid.
ellers har bmcleasing gode priser på opel og når alt er incl i leasingydelsen behøver det jo ikke være toyota kvalitet.

Mht microbil vil jeg nok anbefale dig at prøve den nye kia picanto den er altså meget mere lækker end en aygo også har den rigtige sæder.
Ellers virker den nye VW Up også interresant med skarpe priser, den har så desværre også aygo sæder og foreløbig kun 3 døre.



 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg