Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Carina E på 3 cylinder
Tirsdag 22-11-2011 kl. 08:31 |
Hej alle sammen, jeg har læst alle tråd omkring toyota med 3 cylinder men stadigvæk har jeg et par spørgsmål som jeg håber at I kan hjælpe med at løse problemet. Jeg har en toyota carina E 1.6 fra 1995/1996. Det er ret tilfældigt hvornår bilen går på 3 cylinder, nogen gang hvor den er varmt og andre gang er det i kolde tilstand. Jeg har kigget efter kablerne til tændingsrør og det ser ud til at det er ok da jeg testede dem med et brugt tændingsrør og det gnister som er tegnet på at kablet er OK. Når problemet opstår, lad jeg motoren kører mens jeg en efter en fjerner stikket fra dysse/injektionen og det viser sig at dysse nr 3 fra venster (når man står foran bilen) er gået da motoren lyder ens om stikket er på eller ej, mens ved de andre 3 dysser lyder motoren mærkeligt hvilket er tegnet på at disse er OK pånært number 3. Desværre fik jeg ikke målt på modstanden da dette er skete. Tilgengældt fik jeg målt på den 3. dysser når probelmet ikke er der og motoren er varmt (har kørt ca 20 min) så er der ca 15 Ohm. I følge de andre tråd omkring dette problem, så skal den være uendeligt stort i forhold til de andre dysse som virker. Jeg synes at det er bare dyrt for at skifte en dysse til 1800 og hvis det viser sig at problemet kan være et andet sted henne. Har I nogen ideer om hvad det så kan være?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E på 3 cylinderTirsdag 22-11-2011 kl. 08:46 |
Købt en brugt dyse, det er langt billigere og det fungere meeeget bedre
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E på 3 cylinderTirsdag 22-11-2011 kl. 17:21 |
dyse nummer 3
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E på 3 cylinderOnsdag 23-11-2011 kl. 16:45 |
Problemet skete igen og denne gang havde jeg en multimeter med og det viser sig at dysse nr 3 har uendeligt store modtand. Så jeg må få fat i sådanne en i løbet af ugen. Er der nogen som har erfaringer omkring udskiftningen af dysse som vil gerne dele
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E på 3 cylinderSøndag 27-11-2011 kl. 22:16 |
Der er ikke meget i det. du skruer bare dysen broen som sidder oven på dyserne af. sidder med 2-3 bolte hvis jeg husker rigtigt. også vrikker du bare dysen ud. den sidder kun fast nede i blokken med nogle gummi pakninger på dyse siden. så bare vrik løs.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E på 3 cylinderMandag 28-11-2011 kl. 20:58 |
Husk lige at der stadig er tryk på røret, det svier sådan i øjnene.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E på 3 cylinderMandag 28-11-2011 kl. 21:38 |
du skal lige huske at skrue indsugningen af inden
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Carina E på 3 cylinderTirsdag 29-11-2011 kl. 01:06 |
Ifølge min Haynes-manual bør man tage trykket af brændstof-systemet før man afmonterer dysebroen. Det gøres under det venstre bagsæde - har dog ikke selv prøvet det, og måske er det overkill? ________________________________ Carina E, 1.8 XLi st.car, 1996
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|