Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


















 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Torsdag 05-12-2011 kl. 13:33
    Vis profil  Vis bilprofil
hvordan virker det..

Er snart(red. næste uge) ejer af en yaris 1,4 D-4D og tænker lidt på fordelene ved en evt motorvarmer/oliefyr

Bilen holder altid i lukket garage så et oliefyr er vel udelukket mht udstødning

hvordan virker elvarmere? Varmer de olien op og er det i det hele taget en fordel?

Garagen er i forbindelse med fyrrum og derfor er der altid + grader
hva koster sådan en motorvarmer? hva skal man gå efter mht mærke osv.

Kan man evt selv stå for monteringen

som sagt er bilen en yaris 1,4D-4D fra 10mdr 2011(den nye model)

kom frisk med erfaringer og kommentar
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Torsdag 05-12-2011 kl. 18:12
    Vis profil  
DEFA og Calix er vist de mest kendte.
Så vidt jeg ved har de fleste nyere Toyota et hul i blokken som er beregnet til at sætte varmelegemet i. De kan evt. kombineres med en kabinevarmer.

Se f.eks her:
http://stylingshoppen.dk/?p=162

De fungerer bare som et elektrisk varmelegeme som varmer blok, bundkar/olie eller kølevand op alt efter hvilken model/bil der er tale om.

Det virker såmænd okay, men selvfølgelig ikke så kraftigt eller hurtigt som et fyr da effekten er langt lavere.
Jeg havde det i min afdøde Carina og overvejer lidt om det skal i den nye familiedunk da konen mener Octi'en har eneret på carporten

Hvis jeg parkerede i en garage med plus grader gad jeg ikke makke i det.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Torsdag 05-12-2011 kl. 18:50
    Vis profil  
Prøv at læse denne tråd, hvis du stadig er interesseret. Der er nogle gode links i:
http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2389938&ForumID=1
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 250
Torsdag 05-12-2011 kl. 19:43
    Vis profil  
Hej
Hvis bilen altid holder i + grader, hvorfor så montere motorvarmer?

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Torsdag 05-12-2011 kl. 20:07
    Vis profil  Vis bilprofil
+ grader er ikke = driftvarm bil
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Torsdag 05-12-2011 kl. 20:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Har bare læst mig til at jo tættere på driftvarm en diesel er jo sundere for den.. og det er deri mit spørgsmål..

Det skal siges at det er kun når bilen er hjemme den holder i garage

ved + grader menes der:
sommer = som vejret uden for
vinter = + 5-10grader
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Tirsdag 07-12-2011 kl. 11:46
    Vis profil  Vis bilprofil
pris fra Toyota. med 2 mtr. ledning = 3600, 3700 med 5 meter ledning - Alt incl.


ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 250
Tirsdag 07-12-2011 kl. 17:23
    Vis profil  
Prøv en elvarmer (motor + kabine) fra Biltema. Det har jeg kørt med i snart 5 år og det virker fint og til en rimelig pris.

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Tirsdag 07-12-2011 kl. 17:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Har bare læst flere steder fra at man skulle holde sig fra det billige.. virker fint siger du?!.. hvor varm er bilen efter en time - halvanden?

selve kabinen er jeg ligeglad med, da jeg godt kan leve med + 5-10 start grader.. Det er mere motoren jeg vil gøre en tjeneste
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 5
Tirsdag 07-12-2011 kl. 20:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvordan undgår man at køre afsted med ledningen i?
Håndværkerkursen: ned 1500

motorvarmer El



Forum rating: Top 250
Tirsdag 07-12-2011 kl. 21:41
    Vis profil  
Man afmonterer vel bare stikket

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Tirsdag 07-12-2011 kl. 21:44
    Vis profil  Vis bilprofil
som sælgeren ved toyota sagde, så ville han tage den med 5mtr ledning, da der kan sidde flest kronmuffer på
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 250
Tirsdag 07-12-2011 kl. 21:48
    Vis profil  
Eller en af de her lednings opruller der selv kører ind,er jo også en fordel når man kører hjem igen

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Tirsdag 07-12-2011 kl. 21:56
    Vis profil  
Ja det er jo en fordel at huske det....
Vil dog anbefale at montere stikket i fronten af bilen og gøre forsyningskablet forsvarligt fast til muren eller lign. lige ud for monteringsstedet på bilen så stikket kan tåle at blive trukket ud ved hjælp af bakgearet
Kronemuffer er absolut bandlyst i den sammenhæng. Det er trods alt familiens ve og vel vi snakker om. Især, hvis der er små pilfingre i husstanden.
En DEFA med kabler og det hele fås til 139 euro + fragt i tyskland.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Tirsdag 07-12-2011 kl. 22:02
    Vis profil  
Altså forstået sådan at det KAN holde til at blive trukket fra hinanden med bilen. Man forsøger selvfølgelig at huske det....
Har før set en landmand "klippe" både strøm og hydraulik ved bare at koble vognen af og så sætte afsted
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 50
Tirsdag 07-12-2011 kl. 22:27
    Vis profil  
3-4000kr for 1 el varmer.. du får da mere for pengene ved at invistere i 1 fyr .. det kan vel fås til ca 5000kr uden montering..

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Fredag 08-12-2011 kl. 12:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Enig Lasse.

fyr er bare ikke så smart i mit tilfælde da jeg holder i lukket garage
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Fredag 08-12-2011 kl. 13:24
    Vis profil  
Og el-varmer koster 139euro + fragt, men ellers ja et fyr er da det ultimative med mindre man parkeret i garage.
Som sagt tror jeg slet ikke jeg gad makke i det overhovedet, hvis jeg havde en opvarmet garage som dig.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Mandag 09-12-2011 kl. 08:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Har du evt elt link til der hvor de fåes til 139€+fragt?

tror du misforstår opvarmet garage..
Den er lukket ja og den er i forbindelse med fyrrum.
I fyrrummet er der et højisoleret fyr der afgiver minimal med varme, men nok til at garagen er frostfri, pga. den er isoleret på samme vilkår som stuehuset(300mm på loft og 125mm i vægge)

om vinteren er der i garagen +5-10 gr. Den er på ingen måde opvarmet fra en decideret varmekilde ala radiator eller andet.

+5-10 grader er i mine øjne en koldstart af en motor eller tager jeg helt fejl?
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 5
Mandag 09-12-2011 kl. 08:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg synes du skulle montere sådan en patron i blokken.
Det minimerer under alle omst din opvarmningscyklus.

Håndværkerkursen: ned 1500

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Mandag 09-12-2011 kl. 08:50
    Vis profil  Vis bilprofil
også min tanke
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Mandag 09-12-2011 kl. 09:12
    Vis profil  
Hej Thomas

Jeg skal nok lige finde et link når jeg får bootet hjemme PEn her i weekenden (har ikke linket her på min telefon). De 139euro var til min ZNR11 men jeg går ud fra det er ca. det samme til din
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 5
Mandag 09-12-2011 kl. 11:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg ville montere een i min hvis jeg ikke holdt på gaden.
Håndværkerkursen: ned 1500

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Mandag 09-12-2011 kl. 12:06
    Vis profil  Vis bilprofil
super tak skal du have Bjarke
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Mandag 09-12-2011 kl. 20:59
    Vis profil  
Hej Thomas.

Hmm...hvis det ellers er indrettet på din stort set sprit nye Yaris som det var på den tidligere model ja så skal der desværre sådan en type til der skal kobles ind på en køleslange. Og de er lidt dyrere. 184Euro + fragt.

http://www.carandcamp.com/DEFA-Motorvorwaermung-TOYOTA-YARIS-14-D-4D-Bj-06-_c1712-1842-1861-2098_p9524_x2.htm

Sig til, hvis du får bøvl med det tyske - har øvet mig lidt for nogle år siden

Eller brug Googles Chrome browser og lad den oversætte det til dansk. Den gør det faktisk nogenlunde læseligt på dansk

Jeg har ikke personligt nogen erfaring med de varmere der sættes ind på en køleslange. Kun dem der sættes på/i blokken.

Mvh.
Bjarke
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Mandag 09-12-2011 kl. 21:09
    Vis profil  
Og 13,50Euro i fragt til DK
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Mandag 09-12-2011 kl. 21:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Tak Bjarke.

Det er jo ca 1500 incl fragt. stadig en fornuftig pris..

Vil da lige hører hvilken model det er Toyota vil sætte i til 3600kr.

Er det den samme er det da meget oplagt at bestille fra nabolandet. Hvis det da er til at sætte i selv.. kommer også an på hvad toyota siger mht garanti osv. vognen er jo ny.
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Mandag 09-12-2011 kl. 22:07
    Vis profil  
Åh ja garanti...det havde jeg ikke lige spekuleret på.

Det er da i øvrigt spøjst at en Yaris benzin har et hul i blokken til varmer, men en diesel har ikke. Why???

Eftersom min familiedunk som regel holder ude i det fri (ihvertfald denne vinter) overvejer jeg det virkeligt til den.
Men....min indre vestjyde bliver da lidt nærig oven på regningen for 2 nye gearkasselejer
Ikke andet for end at glemme det og så komme videre.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Mandag 09-12-2011 kl. 22:46
    Vis profil  
Ser ud til at de er OK glade for den model på køleslangen ovre på VAG forum:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=72&t=23859
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 25
Lørdag 11-12-2011 kl. 12:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Snakkede lige med et familiemedlem igår Der også er Automester.

Han mente nu ikke at et fyr var så farlig trods det jeg holder i en lukket garage.. han sagde at naturligvis var der udstødningsgasser der fra men troede ikke det var så meget at det havde en volsom betydning at man holdte indendørs...

Nogle der har erfaring omkring dette?
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

motorvarmer El



Forum rating: Top 250
Lørdag 11-12-2011 kl. 16:11
    Vis profil  
Hej
Ingen erfaring. Men jeg ved at kulilte skal man være sindssyg varsom med. Jeg ville være ked af at komme ud i en lukket garage, hvor et oliefyr havde stået og tøffet. Man kan selvfølgelig åbne porten op, så er der nok ingen fare.

motorvarmer El



Forum rating: Top 500
Lørdag 11-12-2011 kl. 23:04
    Vis profil  
Min fatter havde en luftkølet traktor med dieselfyr i. Det var ihvertfald ikke noget vi havde lyst at have kørende med værkstedsporten lukket.
Og som Ole siger er kulilte ikke noget man skal spøge med.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

motorvarmer El



Forum rating: Top 5
Mandag 12-12-2011 kl. 09:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er vanvid at køre med fyret indendørs, CO kan hverken smages eller lugtes og man bliver sløv og forvirret af det medens man dør.

Håndværkerkursen: ned 1500

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg