Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 5
Søndag 06-12-2011 kl. 23:46
    Vis profil  Vis bilprofil
når man har en SportsVan jeg forstår ikke at min bil afgiver varm luft allerede efter 1 km og efter 1.5 km slukker lampen for kold motor. Det er lækkert når det nu er en vinterbil men bliver jeres biler også så hurtigt varme. Det er en 2.0 VVT-i
Lexus IS250 - Intelligent Sport

Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 250
Tirsdag 07-12-2011 kl. 07:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Min VVT-I motor bliver også MEGET hurtigere varm end min gamle 4EFTe & 4EFE motorer gjorde, kan næsten ikke engang nå at skrabe mine ruder før vinduerne er tøet op



Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 500
Tirsdag 07-12-2011 kl. 09:20
    Vis profil  
Samme her. Jeg er også positivt overrasket over min 1ZZFE hvad det angår.
Betyder sikkert bare den bruger en masse benzin

Konens Octi-TDI-PD-sparegris derimod kan snildt bruge 10-15km på at blive varm.
Og sådan har det været helt fra ny så der var et fyr nok på sin plads, men eftersom hun har annekteret carporten kan der ikke blive tale om det
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 5
Tirsdag 07-12-2011 kl. 09:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja, skægt nok så kører min 2.5V6 med 208HK længere af literen end min 2.0VVT-i med 150HK... men det er selvfølgelig ikke så vigtigt når den kun kører 3-5.000 km om året
Lexus IS250 - Intelligent Sport

Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 5
Tirsdag 07-12-2011 kl. 09:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Det gør den fordi de '150hk' ikke er der før den er godt oppe i omdrejninger.
6'eren har 1 ekstra slag per omdrejning (4'eren har jo kun 2).


Håndværkerkursen: ned 1500

Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 5
Tirsdag 07-12-2011 kl. 09:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Jo jo, men det er stadig en mindre motor og V6'eren har nu heller ingen heste ved lave RPM...

Vindmodstanden er helt klart også en gældende faktor, der er Lexus'en langt bedre end SportsVan'en

Har faktisk aldrig hørt om nogen der har været imponeret over økonomien i en 2.0VVT-i, me nu jeg tænker over det, så tror jeg kun jeg har hørt fra folk med RAV4 og SportsVan... det er selvf. ikke helt sammenligneligt med en Lexus Sedan
Lexus IS250 - Intelligent Sport

Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 5
Tirsdag 07-12-2011 kl. 14:31
    Vis profil  Vis bilprofil
Du må jo vende tilbage når du har en lidt længere statistik.
Jeg er godt tilfreds med økonomien men man kan jo ikke forvente mirakler når det meste er i tættere bebyggelse.
Den kørte mere end 14 i sommerferien og der fik den godt med smæk + aircon på fulde drøn og to tegnefilmskærme på bagsædet.
Den kan køre en del længere hvis man holder sig på 80 i længere tid, men det er jo at massere resultatet :o)
Håndværkerkursen: ned 1500

Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 5
Tirsdag 07-12-2011 kl. 22:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Over 14 er ikke dårligt. Med alle de koldstarter og tomgang for at få is af bilen og korte ture så kommer den nok ikke over 8 km / liter men jeg må prøve det til foråret
Lexus IS250 - Intelligent Sport

Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 5
Fredag 08-12-2011 kl. 08:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg er overbevist om at driftstemperaturen har en afgørende effekt.
- og så rolig kørsel.
Håndværkerkursen: ned 1500

Hvad skal man med et fyr...



Forum rating: Top 5
Fredag 08-12-2011 kl. 09:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Helt sikkert. Også derfor jeg aldrig får en god økonomi i den
Lexus IS250 - Intelligent Sport

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg