Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Forum rating: Top 500
Mandag 19-12-2011 kl. 19:15
    Vis profil  
Hejs!
Min Corolla Verso 2005 (født som Sportsvan) har et nødreservehjul hængt op under bagen. I værktøjssættet ligger den der specialtop til hejseværket. Men hvor katten sætter man den top på?

Nogen, der har en Corolla Sportsvan, der vil fortælle hvor jeres sidder?
Nogen, der har en Corolla Verso 7 pers, der vil fortælle hvor jeres sidder?

Jeg tænker lidt, om den sidder et eller andet sted under de eftermonterede sæder..... da den jo er født som varebil

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Forum rating: Top 500
Mandag 19-12-2011 kl. 20:33
    Vis profil  
I Versoen sidder den i bunden af bilen under det lange plastikdæksel bag 6-7sæde.
Lige til højre for saksedonkraften. Toppen er normalt sat oveni - der sidder den mest naturligt
Det er noget værre snoretræk, men det skal jo være lidt kunstfærdigt for at der er plads til det hele deromme.
Jeg må nu du nævner det nok hellere få tjekket om mit overhovedet kan sænkes ned.
Har prøvet at stå på en mørk vej med en Dyna, hvor det var groet uhjælpeligt sammen så vi måtte køre videre med et godt hjul i hver side af tvillingmonteringen. Det kan vi trods alt ikke i Versoen
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Tirsdag 20-12-2011 kl. 12:20
Ok, tak. Det må jeg kigget efter. Plastbakken med donkraft og andet værktøj er skruet fast i bunden med 3 møtrikker, og den har jeg ikke haft oppe. Hvis hejseværket sidder der, må jeg hellere lade være at skrue de 3 møtrikker på igen.... Eller i hvert fald medbringe en 10mm topnøgle sammen med hjulnøglen. Min plan var nemlig også at motionere og smøre hejseværket INDEN jeg står på den mørke vej....

Tak for svaret i første omgang

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-12-2011 kl. 17:12
    Vis profil  
På Versoen går den igennem plastikbakken (dog undersænket) så der skal man ikke have bakken ud.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-12-2011 kl. 18:35
    Vis profil  
Jamen jamen - jeg havde kigget efter huller i plastbakken uden held, men nu sidder der pludselig en gummiprop til højre for donkraften. Under den prop skjuler sig en 5-kantet bolt, der passer til den top der sidder sammen med hjulnøglen. Hejseværket kører så godt som var det monteret igår
Tak for din hjælp
Steen

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Forum rating: Top 500
Tirsdag 20-12-2011 kl. 19:10
    Vis profil  
He-he godt det ikke var på en mørk vej du skulle lede så
Det er det der er det fede ved TE. Der er altid nogen der har rodet med det samme og kløet sig tilpas længe på styrhuset over det juks

Genial bagsædeindretning du har fået dig med den bil uden at det bliver en hel bus. Ihvertfald for en som mig der har 3 børnesæder på bagsædet og ind imellem en kammerat eller 2 ekstra med.
At den så har været lidt dyr at holde kørende her i efteråret er en anden sag.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Forum rating: Top 500
Torsdag 22-12-2011 kl. 21:00
    Vis profil  
Ja, det er en fin familiecontainer. Fruen ville ha en Berlingo, men dér satte jeg grænsen Jeg har altid kørt i ældre Mazda´er, og ville ha en japaner igen. Versoen er jo så en tyrker.... Hm! Og jeg synes at bl.a. samlekvaliteten, både af udv. karroseri-dele og interiør er lidt ringere end i mazda. Ved ikke om det er Tyrkiet, eller generelt for Toyota. Hvad er det for dyre rep. du har haft?

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Forum rating: Top 500
Torsdag 22-12-2011 kl. 21:25
    Vis profil  
Ja du har ret. Samlekvaliteten eller ihvertfald tilpasning af kanter hist og her er ikke hvad det var i min tidligere Avensis ST220 eller Carina II AT171 for den sags skyld.
Men rent indretning og kørselsmæssigt er jeg OK tilfreds med den.
Det er genialt at man lige kan køre bagsæderne lidt frem og fælde ryglænet en smule ned når ungerne er faldet i søvn og sidder og hænger med hovedet.
Plus til 6-7 sæde altid er i bilen og nemme at folde op så man ikke går og falder over dem i garagen og ikke lige har dem med når man skal bruge dem.

Da jeg havde købt den måtte sælger skifte koblingen. Den var slidt (210.000).
Inden for den samme måned har jeg så nu måttet skifte bagstøddæmpere (bagende var urolig) og fået skiftet de 2 yderste lejer i gearkassen samt købt nye vinterhjul. Det rykkede lidt i mulvarpeskindet. Hjulene kan bilen selvfølgelig ikke gøre for, men lejer i gearkassen allerede ved 220Mm er for tidligt i min bog.
Min AT171 kørte 320Mm uden at at få skiftet så meget som et hjulleje, kobling eller noget. Faktisk kan jeg kun huske en vandpumpe ud over alm. vedligehold.

Men pyt. I med noget nyt og så videre med livet. Det hjælper ikke at græde snot over det.
Godt at Octaviaen ikke har været til doktor i år så
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Forum rating: Top 500
Torsdag 22-12-2011 kl. 21:45
    Vis profil  
Ups - håber jeg er heldigere med kobling og gearkasse... ellers har min kobing 40 kkm tilbage. Støddæmpere ville jeg lave som GDS, men kobling og gearbox ville jeg nok desværre outsource. Jeg har noget diesel-tikken fra min, især ved kold, så jeg frygter lidt at der ryger 4 dyser på regningen på et tidspunkt. Men ellers enig med dig i alle de fordele du nævner. Og så er den noget mere handy i bytrafik end Avensis Verso, som også var på vores kigge-bil-liste.

Ang. mange km: Min for-nyligt-skrottede 626´er havde kørt 416kkm på samme gearks. og kobling Dog var alt det udenom motor og gearks stort set spist af "stål-orm".

Corolla Sportsvan / Verso reservehjul



Forum rating: Top 500
Torsdag 22-12-2011 kl. 22:03
    Vis profil  
Ja samme her, men vi havde rasende travlt på mit arbejde så min udmærkede mekker fik lov til at skifte de dæmperne også.
Det er vist ikke generelt - jeg har vist bare været uheldig, men fået fuldstændig korrekte diagnoser herinde fra

Ja min AT171 ville også have holdt betydeligt længere, hvis ikke det var fordi der var klaphat der stjal den hele 2 gange på en weekend og og fik den ødelagt tilpas meget
Den gik egentlig OK, men lidt træls med buler, smadret vindue og ratstamme i længden til trods for at den startede fint med en stor skruetrækker som nøgle

Han kom heldigvis ind og ruske tremmer for en hel stribe ting. Havde også nappet mine børnesæder, 3 fjernstyrede biler og mit værktøj fra bagagerummet, samt kørt fra en benzinregning med mine nummerplader på. En værre historie som egentlig ikke kommer dit reservehjul ved......vist på vej ud af en tangent her....
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg