Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!
Fredag 23-12-2011 kl. 21:48 |
Hej med jer. Jeg har en corolla 1,6 4AFE motor fra 96´som gik i stå under kørsel og derefter har den ikke kunne starte siden. - Den melder ingen fejlkoder, får benzin og gnist, og tandremmen står umiddelbart på mærkerne! - Undrer mig godt nok over at når krumtap og knast står på mærkerne, så peger rotoren på cylinder 4 på strømfordelerdækslet - Her ville jeg til en hver tid forvente at den skulle pege på cylinder 1! - Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. - Jeg har prøvet at skifte strømfordeleren, men uden held. - På den motor jeg tog den fra pegede rotoren mod cylinder 1 i strømfordeleren når krumtap og knast stod på mærkerne. -Håber virkelig nogen kan hjælpe mig? -God (h)jul Mvh Kim
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Fredag 23-12-2011 kl. 22:45 |
sikker på knasten er på mærket så?? den kan jo godt peje på cyl 4 og stå på mærkerne på krumtappen... 1-2-7-4 og hest
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 08:11 |
Hvordan ser det ud hvis du drejer en omgang eller 3? Knasten er jo ikke så hurtig. i de fleste ½ fart. Nå spørg til side. Jeg mindes at der var flere mærker i min Corolla, jeg formoder at hjulet passede til flere modeller. Når knasten stod rigtig kunne den låses med et bor i et af hullerne. Hvis den var hoppet over, skulle det vel være mærkeligt at den stod ud for en cylinder. Vi må da ikke håbe at den er hoppet, det er ikke ret godt i en Corolla, så vidt jeg husker.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 10:21 |
Der er godt nok 2 huller i knasthjulet, men hvis jeg sætter knasten på det andet mærke er der ingen kompression på motoren så det det kan ikke rigtig være det mærker. - der er plads nok til at denne motor kan tåle at hoppe, men kan nogen bekræfte om det er "k" mærket eller "a"mærket på knasten der skal bruges? - det står ikke på tandremsvejledningen.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 10:31 |
det står i motorkoden
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 10:38 |
drej motor på mærker uden tændrør monteret hvis den står rigtig vil cyl nr 1 være i top og ventiler lukket kik på rotor den peger på cyl nr 1 monter tændkabler med uret 1342.. cyl nr 1 er den nærmest tandrem god jul
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 11:36 |
Hej Lasse, problemet er netop at rotoren peger på cyl 4 når den står på mærkerne! Og det forstår jeg ikke. - er uddannet mekaniker, så derfor hæfter jeg mig ved det. Er du sikker på den ikke tænder 1243 i stedet for 1342? God jul
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 12:28 |
så drej knasten 1 omgang mere så står den på cyl 1 det må 1 mekaniker da vide og det er 1342 .. som sagt skal den pege på cyl 1 med lukkede ventiler din peger på cyl 4 med lukkede ventiler så byt kablerne eller drej knasten det må være den rigtige løsning
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 13:32 |
Mekanikeren ved i hvert fald at hvis du drejer knasten en hel omgang så står rotoren da det samme sted! - en omgang på knasten er en omgang på knasten! Hvis rotoren skal dreje 180grader skal knasten drejes 180 grader og så passer den ikke på mærkerne! - hvad er det jeg overser?, der må jo være en logisk forklaring tak for hjælpen under alle omstændigheder
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 14:28 |
Du har osse ret du skal være 1000% sikker på at den står på de rigtige mærker krumtap og knast...er du det så pil fordeleren af og sæt den i igen med tændingen til cyl 1 og lad os så høre hvad der sker.....måske har du sat fordeleren forkert ved det ikke
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 14:41 |
Der er vel ikke noget der er knækket eller gået løst. Jeg har før oplevet en Mitsubishi, hvor hjulet var gået løst på strømfordeleren. Jeg kan ikke huske hvordan at vi opdagede, at den kunne drejes hvis vi tog godt ved rotoren.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 14:44 |
Det har jeg faktisk oss det var på en fiat..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 15:41 |
Har også prøvet at ville vende rotorakslen, men den er asymmetrisk, så det kan jeg heller ikke - er bare for jeg snart bliver gråhåret. -kan jer der har prøvet at noget er knækket prøve at uddybe det lidt? - blev i "snydt af det eller hvordan?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 16:17 |
mekanikeren tager meget fejl.. når motor har kørt 1 omd har krumtap kørt 1 omgang og knast 2 omgange men hvis du ik vil høre må du have held med at lede
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 16:32 |
Hej Lasse. Jeg har aldrig skrevet at 2 omgange på krumtappen ikke er = med en omgang på knastenn! - Læs lige tråden igen tak Du skrev at jeg skulle dreje knasten en omgang for at få rotoren til at dreje sig 180 grader. - Det er FORKERT, da rotorakslen sidder fast på knasten, og hvis du så drejer knasten en hel omgang har du dermed også selvfølgeligt drejet rotoren en hel omgang. - Dermed står den igen på cyl. 4!!! HVis jeg skal have drejet på knasten indtil rotoren står på cyl 1 som jeg rigtig godt kunne tænke mig, så står knasten 180 grader forkert med mærket! - Det håber jeg vi er enige om?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 22:23 |
Hvodan døde den? Var det som man slukkede, eller hostede eller satte den ud? Du skriver at den får benzin. Er det helt ind i cylinder, eller har du bare kontroleret at der er benzin på tank. Jeg dummede mig engang, og fik skidt i tanken. Den gik kun næsten istå når tank var ½ fuld, så kunne pumpen ikke følge med. Efter tankning, så det så ud til at problemet var væk. Det varede noget inden at jeg opdagede at filteret i tanken var stoppet. Hvis du har en Tændingspistol burde det jo være til at finde ud af hvornår den tænder.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Lørdag 24-12-2011 kl. 23:23 |
-den døde bare ret pludselig. - tændrørende bliver våde og hvis jeg skruer fremløbet af lige før broen står der en god stråle ud. -det var sådan set en god ide med tændingspistolen, jeg har sådan en, men hvilken er klemme 1 af de 8 ledninger der er på strømfordeleren? - kim
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Søndag 25-12-2011 kl. 09:15 |
Du trigger pistolen med med tændkablet til cylinder 1. Efterfølgende kan du jo sætte en kridtstreg på remskiven med en kvart omgang i mellem, så kan du jo se om de andre kommer i ønsket rækkefølge. Jeg går ud fra at din pistol har en klemme som du bare sætter uden på kablet.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Corolla 1,6 4AFE motor kan ikke starte!Søndag 25-12-2011 kl. 10:40 |
Ja det var da et udemærket alternativ men en klemme 1 ville nu også være ret lækkert
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|