Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


















 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Søndag 09-02-2012 kl. 19:51
    Vis profil  
Nu ryger vores 1,4d4d til fordel for 1,8vvt-i
Er hoppet med på Renés nervøse diesel vogn
Glad for øko diesel i disse tider

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Søndag 09-02-2012 kl. 19:52
    Vis profil  
Hvad skal man være opmærksom på ved T25? Er klar over den med 1,8 motoren men hvad skal man ellers holde øje med?
Glad for øko diesel i disse tider

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 25
Søndag 09-02-2012 kl. 21:08
    Vis profil  Vis bilprofil
havde ikke problemer med vores men...

Det du uden tvivl vil komme til at holde rigtig godt øje med er bla.

Den en del større vægtafgift.
Den ret hurtigere bevægende tankmåler nål
Den krone mere pr ltr benz..

Skiftede iøvrigt selv.. blot var mit omvendt fra T25 benzin - 1,4 Diesel
og har bestemt ikke fortrudt dette valg..
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 5
Tirsdag 10-02-2012 kl. 10:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Hurtigere varme i bilen
Intet behov for at parkere med motoren kørende hele tiden
Ingen ubehagelig lugt af fyringsolie.
Behagelig motorgang uden klapren
:o)


Whatever

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 5
Tirsdag 10-02-2012 kl. 11:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeppe - kører du for lidt til at beholde Yaris'en?

Jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg nu har 2 biler på benzin

Jeg får nok aldrig diesel igen. Til dét er mit behov helt forkert.
Toyota til det grove - Lexus til det sjove

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 25
Tirsdag 10-02-2012 kl. 18:56
    Vis profil  Vis bilprofil
At diesel siger mere end benzin er vist kun et problem hvis man selv gør det til et.. mærker ikke selv sønderlig forskel..
Og med alt det pangel folk smider på af filtre og udstødninger mm så larmer de fleste benzin biler nærmest lige så meget..

Vores 1,4 blir varm i kabinen efter 3-5 km kørsel og taget i betragningen af at der var klima i T25´ern så er det som ikke så ringe endda..

klart at ens kørselsbehov skal passe til diesel.. små korte ture er de ikke bygget til mht partikelfiltre osv
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Tirsdag 10-02-2012 kl. 20:43
    Vis profil  
René: Vores kørsels behov ændres meget snart rigtig meget, så nej ikke så mange km mere

Thomas: Jeg er super glad for vores bette 1,4d4d men er bange for evt kommende udgifter. Syntes man hører om så mange diesel problemer Plads behovet er osse blevet større
Glad for øko diesel i disse tider

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 250
Tirsdag 10-02-2012 kl. 21:17
    Vis profil  
Vil lige blande mig lidt, står måske snart overfor et skifte af bilen, men er lidt i tvivl om det skal være diesel. Vi køre ca. 25.000 km/året, det erlidt blandet små ture og længere ture ca. 26 km. er dette nok til at overveje diesel...? eller skal jeg blive ved benzinen.
Kroppen er noget der ender i skoende

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 5
Fredag 11-02-2012 kl. 06:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Kort svar: nej.
Langt svar: det kommer an på så meget.
26km er ikke en lang tur i en dieselbil.
Whatever

Fra Diesel til Benzin



Fredag 11-02-2012 kl. 16:18
Jeg har selv prøvet at gå fra en diesel corolla 1,4 d-4d 90 hk til en Auris 1,4 vvt-i med 97 hk og det var et godt bytte efter min smag.

Jeg får aldrig diesel igen!

Den lille 1,4 diesel havde en god mellem-acceleration men 1,4 benzinen i Auris var betydeligere hurtigere oppe i fart efter eks rødt lys. Samtidig kørte den kun 2 km færre på literen end dieselen og var kr. 30.000 billigere i indkøb......





Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Mandag 13-02-2012 kl. 20:26
    Vis profil  
Så er der handlet bil og det blev ikke toyota denne gang. Må indrømme jeg blev forelsket i en octavia så valget faldt på sådan en fætter. Billiger ejer afgift, billigere forsikring, længere på litteren samt mere plads
Glad for øko diesel i disse tider

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 25
Tirsdag 14-02-2012 kl. 07:50
    Vis profil  Vis bilprofil
At det blev en skoda er hva det er - men ligefrem forelsket?!?! Hvilken brændstof type blev det så?
ɐʇoʎoʇ ǝʞsýʇsɐʇuɐɟ

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 5
Tirsdag 14-02-2012 kl. 08:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kiggede engang lidt på en Superb, fordi det er en Sedan, men fandt ud af at affjedringen var noget skidt, så det gik hurtigt over.
At være 'forelsket i en Skoda' må vist være et temmeligt hårdt job :o)
Tilbage til emnet, det kan vist kun være den pressede 1.4L.
Den er osse DI.
Whatever

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 250
Tirsdag 14-02-2012 kl. 15:16
    Vis profil  
Jeg må også indrømme at min næste bil bliver en Skoda Octavia. Har lidt erfaring på skoda men i fabia området, har kørt en del i en 1,9 sdi og senest en 1,2 tdi. Om octaviaen bliver en ca. 2006 1,6 eller nyere 1,4 tsi ved jeg ikke endnu. Toyota er blevet for dyrt, en skam for det prægtige mærke. At de også har valgt at fjerne Corolla stc er i min verden en fejl.
Kroppen er noget der ender i skoende

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 500
Tirsdag 14-02-2012 kl. 16:55
    Vis profil  
Inden du bliver alt for forelsket i sådan en 1,4Tsi syntes jeg lige du skal prøve at søge på vagcars.dk på knastkæde og 1,4tsi eller på google på steurkette og 1,4tsi.
Der er vist en god risiko for uforudsete udgifter på sådan en maskine, ikke meget mindre end på en diesel.

Og generelt er det et problem med knastkæder på VW motorer, de er alt andet end vedligeholdelsfri det gælder også 1,6fsi.

Nu du er inde på vagcars og kigge kan du jo lige spørge om det er den samme skodgearkasse 1,6 Fsi er forsynet med som de gamle 1,6 motorer, for så kan den ikke holde.

Carina 1,6 GLX sedan 12/97

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Tirsdag 14-02-2012 kl. 19:31
    Vis profil  
skoda er jo også en del af vw gruppen (vvv) VERDENS VAGESTE VOGN .. og ja det er ik en bil kun 1 vogn

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 500
Tirsdag 14-02-2012 kl. 19:47
    Vis profil  
Ovre hos VAGaVAGerne er de også tossede med Toyota:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=58108

Når jeg så har smilt lidt over det må jeg også indrømme vi har været glade for fruens Octavia 1.9TDI-PD. Ud over et sæt forhjulslejer har den ikke slået en prut forkert på de første 170k. Det er muligt den brækker sig i morgen, men det synes jeg nu ikke der er noget der tyder på.
Man kan godt nok få dårlig nattesøvn af alle de dårligdomme der kan findes på vagcars.dk, men man skal også lige huske det er et stort forum.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Tirsdag 14-02-2012 kl. 19:51
    Vis profil  
lige netop 1.9 diesel er vel også det eneste vag kan få til at holde

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Tirsdag 14-02-2012 kl. 19:53
    Vis profil  
Det er en 1,6 FSI
Forelsket var myntet på pladsen
Glad for øko diesel i disse tider

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 500
Tirsdag 14-02-2012 kl. 20:19
    Vis profil  
Ja Lasse så vidt jeg har snuset mig frem til var det vist godt jeg ikke faldt for en 2.0TDI hu-ha der er gang i den med smadrede turbo, topstykker, dyser og hvad ved jeg.
Vores er en Octavia 1 i karossen så bagsædepladsen er minimal Golf std.
Men de nyere er dog bedre hvad det angår.
Men nogen balsal som Versoen (eller min tidl. T22) er det nu ikke.
Bagagerummet i stc. derimod er kæmpe på Octi.
Så det kommer an på hvilken plads man skal bruge.
Man får IKKE vores 3 børnesæder ind bag i hverken Octi eller Avensis. Der er Versoen det ultimative.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 500
Tirsdag 14-02-2012 kl. 20:43
    Vis profil  
Og det var ikke for at rakke ned på din nye vogn Jeppe.
Tror nu nok du skal blive glad for den.
Vi kunne godt finde på at købe Octavia igen selvom man lige skal vende sig til den i forhold til en Toyota. Bakgearet og lyskontakten er placeret anderledes, armen til betjening af viskerne skal den "forkerte" vej osv.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 250
Tirsdag 14-02-2012 kl. 21:18
    Vis profil  
Svigernes gamle 01 fabia 1,9 sdi kørte 260 tkm uden at noget gik i stykker, der blev skiftet sliddele, og 260 tkm, 11 år og solgt med den originale udstødning. Så VW (verdens værste vogn), er nok set fra flere sider. Jeg kan godt leve med skoda mærket og 100.000 - 120.000 sparet ifht en toyota.
Kroppen er noget der ender i skoende

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 5
Onsdag 15-02-2012 kl. 13:29
    Vis profil  Vis bilprofil
En sdi er vel heller ikke ligefrem nogen ønskemotor.
Hvad har den 60hk? Så den er ikke ret hårdt spændt for.


Whatever

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 250
Onsdag 15-02-2012 kl. 18:49
    Vis profil  
Den var ok, nu er det jo 60 diesel hk, den har mere moment end en benzin. Det passede fint nok til en Fabia. Men jo den var ingen raket
Kroppen er noget der ender i skoende

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Torsdag 16-02-2012 kl. 18:11
    Vis profil  
Bjarke Ebbesen: Du skriver: Man får IKKE vores 3 børnesæder ind bag i hverken Octi eller Avensis. Der er Versoen det ultimative.
Vi var inde og vende tanken om en Verso men fra valgte den hurtigt pga plads mangel på siddepladserne
Er det fordi jeres verso er med 7 sæder det er muligt med 3 x børne sæder?
Glad for øko diesel i disse tider

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 500
Torsdag 16-02-2012 kl. 19:39
    Vis profil  
Den konklusion har jeg svært ved at følge, hvis ellers det er en Corolla Verso R1 (2004-2009) du har kigget på.
Vores er godt nok en 7 sæders men vi har 3 børnesæder på 1. bagsæderække.
Jeg har bogstaveligt taget brugt timevis på at forsøge at mosle de 3 børnesæder ind på bagsædet af både Octaviaen og min tidligere Avensis (Jeg ville frygteligt gerne have beholdt den. Det var et dejligt og solidt køretøj).
Dørene kunne lige præcis lukkes, men så kunne man ikke komme til at spænde selerne. 2 børnestole og en voksen gik slet ikke pga. for lidt skulderplads.
Problemet er bredden og så at de er lavet med 2 gode skålsæder som har stor afstand til døre og går opad ud mod dørene. I midten er der kun en hønsepind og selerne sidder derefter så det passer rigtigt skidt til 3 børnestole som ovenikøbet står meget skævt pga. skålsæderne.

På Versoens 3 individuelle sæder sætter vi stolene lige ind og kan spænde selerne uden problemer.
1 voksen og to stole går også fint. Man kan endda skaffe ekstra skulderplads ved at forskyde sæderne frem/tilbage.
Falder en af ungerne i selepuder med ryg i søvn kører vi lige hans sæde lidt frem og lægger sæderyggen lidt ned. Så sidder de ikke der og hænger med hovedet.
Bunden er flad hele vejen over så man kan gå lige igennem. Og man kan hurtigt lave den om til 7pers. eller varevogn. Jeg synes den bagsædeindretning er genial!

Men den har ikke så stort baggagerum som Avensis eller Octavia (som sluger alt).
Hvis du ikke har planer om 3 børnesæder eller 2+1voksen på bagsædet sidder man lige så fint i de andre.
Som sagt handler det om HVILKEN SLAGS plads man har brug for.

Men glæd du dig nu over din Octi. Det er en dejligt bil.
Min kone kører over 40k i vores Octi om året og er super glad for den.
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Torsdag 16-02-2012 kl. 19:54
    Vis profil  
Det er på sidde pladserne vi er mest interesseret i. Jeg kunne bare ikke være på føre sædet i en verso fra 2006. Det er som om sædet er rykket for langt ind mod midten og for lidt ben plads på bagsædet. Ellers en lækker rummelig bil
Glad for øko diesel i disse tider

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 500
Torsdag 16-02-2012 kl. 20:07
    Vis profil  
Hvis det er 2+2 siddepladser ville jeg også vælge Avensis eller Octi.
Man sidder lidt anderledes/højt i Versoen. Det skulle jeg lige vænne mig til, men er faktisk blevet glad for det.
Jeg ville hellere køre i Avensis, men Versoen er super-fleksibel og praktisk. En rigtig familiedunk

Men det med benpladsen på bagsædet forstår jeg simpelthen ikke???
Var bagsæderne kørt frem så der er mere plads på 3. række/i baggagerummet?
Hvis de er kørt helt tilbage vil jeg mene der er mere benplads...specielt i midten
KP60, AT171, ST220, ZNR11 (+ konens farisær)

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 25
Torsdag 16-02-2012 kl. 20:41
    Vis profil  
Er selv på min Octavia nr. 2, begge er den faceliftede udgave. Hold dig fra 1.4 og 1.2 TSI! Ellers er det en fin vogn
Toyota Celica 1980 - Skoda Octavia 2011 - Toyota Aygo VVT-i 2011

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 5
Fredag 17-02-2012 kl. 08:38
    Vis profil  Vis bilprofil
Er din ikke en 1.4tsi?
Jeg troede den var okay, bortset fra koks i indsugningen.
Whatever

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 50
Tirsdag 21-02-2012 kl. 18:49
    Vis profil  
Jeg hoppede osse på 1,6 turde ikke forsøge mig med en TSI
Glad for øko diesel i disse tider

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 25
Tirsdag 21-02-2012 kl. 22:20
    Vis profil  
Jo, den første var en TSI. Men da der skulle være plads til barnevogn, blev den byttet ud med en 1.6 Combi (IKKE FSI!).

Jeg nåede st få skiftet oliepumpe, knastforstiller og så blev den lavet tredje gang, efter jeg solgte den. De går sq godt, men jeg har ikke nerver til sådan en bil, når garantien udløber.
Toyota Celica 1980 - Skoda Octavia 2011 - Toyota Aygo VVT-i 2011

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 5
Torsdag 23-02-2012 kl. 09:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Dvs VAG sælger stadig en ganske alm benzinmotor?
Det er nok ikke noget dårligt træk :o)
Whatever

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 250
Torsdag 23-02-2012 kl. 13:26
    Vis profil  
Er der noget galt med en 1,6 FSi model...?
Kroppen er noget der ender i skoende

Fra Diesel til Benzin



Forum rating: Top 5
Torsdag 23-02-2012 kl. 13:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Uh, der er grimme sodproblemer på indsugningsventilerne og benzinen skal være super-fin for at det virker overbevisende.
V-power er godt for min DI motor, men jeg tanker kun når der er 1kr's rabat. Ellers alm shell 95.
Jeg har en mistanke at det træsprit de fortynder varerne med er noget lort ved DI, men kan ikke forstå hvorfor det skulle være sådan. Måske suger det vand eller de fortynder spritten med vand, hvem ved. Den går i hvert fald dårligere på 95-med-sprit.
Og ja shell95 er der osse sprit i.


Whatever

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg