Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm.
carina e 93 vil ikke starte
Lørdag 03-03-2012 kl. 20:47
Hej jeg har en carina e fra 1993 som ikke vil starte. Det hele startede med at den begyndte med at sætte ud og ikke ville trække ordentligt for derefter at gå ud da jeg tog koblingen. Så var den ikke til at starte og jeg fik den trukket hjem. Jeg har haft tjekket om der er gnist det er der. men tændrøret er tørt Jeg har tjekket om benzinpumpen køre det gør den når bile tørner og stikke ved pumpen får ca 10.45 volt. Har skruet det øverste rør af ved benzinfilteret og der kommer stille og roligt benzin ud over filteret.
Nu kommer det mærkelige
efter at hve bævlet lidt frem og tilbage med det hele finder jeg ud af at tændrørene er våde jeg sætter tænding til og bilen starter haltende. Efter en prøve tur kommer den til at køre godt men lige pludselig halter den afsted og kan ikke tage gas og dør ved udkobling og er ikke tik at starte.
Da jeg har trukket den hjem er tændrør tørre og den vil overhovedet ikke starte.
Puha Her mit spørgsmål så
Kan mit benzinfilter væres toppet så der ikke er tryk nok til dyserne og der for de ikke åbner ???
Er der andre ting jeg kan prøve når jeg har fin gnist, benzin pumpe der kører men ingen våde tændrør????
hvis du sætter 1 lus i diagnose stikket mellem +b og fp får bensinpumpen fast strøm .. prøv evt at give tanken 1 dask hvis kul i bemnzinpumpen er slidt op kan den måske køre.. men tror det er din pumpe der er færdig og skift så filter samtidig..
ok du mener at pumpen kan være slidt og ikke dreje rundt ikke??
Jeg har haft hele pumpen ude af bilen og prøvet at sætte 12v til den direkte fra et batteri der summede den fint og ubesværet rundt. Kan det stadigvæk være pumpen den er gal med hvis den kan gøre det? Den summer også fint når den sidder i bilen. Det der er mærkeligt er at hvis den summe fint så burde tændrørene jo også blive våde ikke?? Er der nogen der ved om dyserne ikke åbner hvis de ikke får det rigtige tryk??
Har tænkt på at hvis mine tændrør er tørre men giver gnist ville jeg så ikke ved at give den et skud æder få den til at slå en prut så jeg kan få en fornemmelse af om det er på benzin siden jeg skal fejlsøge?? Altså jeg går uden om dyserne og skaber en forbrænding??
Mener den kommer komplet med det hele,men den er dyr koster ca 6500 kr ny...og jo en typisk fejl der kommer med alderen og du skal være heldig at finde en brugt..men tjek lige om der er gnist på
hej der er gnist på bilen men synes det lyder vildt at at strømfordeleren koster 6500kr Kiggede lidt ved thansen: fordeler dæksel 200 kr rotor 40 kr ledninger 700kr
det jeg tænker der er galt er at tændrørene bliver pustet ud når der er kompression på fordi at gnisten er svag. Så når jeg får den igang og giver gas dør den bare med mindre man giver den gas stille og roligt Det jeg tror jeg starter med er er rotor og dæksel samt tændrør ret mig hvis jeg er på vildspor.
Har prøvet at luse benzinpumpen så den køre heletiden og det hjælper ikke og når jeg lytter til den mens den gasse op køre den fint selvom motoren hukker og sprutter.
Det er nemlig det der er problemet din krumtapføler sidder i strømfordeleren det hele er indbygget i den derfor er den så dyr det er jo ikke kun fordelerdxl osv. hvad skriver den af fejl?
Har testet den ved at luse de to stik i diagnose stikket men den blinker bare med lige langt mellemrum og det betyder jo ingen fejl. Har læst i hayens at man kan lave en test hvor bilen køre ved at luse nogen andre stik men hvis jeg nu kunne være heldig at den kommer igang( som den jo gør engang i mellem) så kunne jeg jo prøve det og så provokere den til at lave fejl ved ikke om det var en ide? men hvis det skal koste 6500 kr så kan det ikke gå så vil en ny motor være bedre
joooo du kan prøve Men ellers prøv at ring til toyota mener faktisk du kan købe nogen af delene inde i strømfordeleren med hvad de koster aner det ikke,men det er et problem på dem...he he he ja det sgu lige før en brugt motor har samme pris looool