Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Skivebremse problemer
Fredag 23-03-2012 kl. 18:48 |
Hej Er der nogen der ved hvorfor den ene skivebremse foran ser ødelagt ud. Se billede på linket: http://imageshack.us/photo/my-images/141/23032012091.jpg/ Det er kun den ene side og det er kun yderst Er det bremse kaliberen der trænger til renovering? På forhånd tak.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerFredag 23-03-2012 kl. 20:13 |
ser ud som om den har slidt de 2 millimeter af skiven som den må....for længe siden... There can be only one.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerFredag 23-03-2012 kl. 20:45 |
ja men skiver og klodser er skiftet for et år siden på samme tid. Begge dele orginal. Og klodserne har stadigvæk 5 mm tilbage. Det virker mærkeligt at skiver er slidt før klodserne.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerFredag 23-03-2012 kl. 21:23 |
Du bruger ikke dine bremser nok? Sidder det fast - klodser, glidere? - Klaus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerFredag 23-03-2012 kl. 21:44 |
Det ligner et lag rust, der er ved at gå af i flager. Ny skiver/klodser, og få renoveret dine calibre.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerFredag 23-03-2012 kl. 21:53 |
Jeg kører 500 km pr uge. Så de bliver brugt. Ja det hele sidder godt fast. Jeg tænker også nye skiver, klodser og renovere calibre. Behøver man at skifte skiver og klodser på den anden side? De fejler ikke noget.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerFredag 23-03-2012 kl. 21:59 |
Ja man skifter altid i begge sider, ellers får du skævbremsning.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerFredag 23-03-2012 kl. 21:59 |
JA......ellers vil din ene caliber køre meget bedre end den anden.... sådanne ting skal laves parvis.... There can be only one.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerFredag 23-03-2012 kl. 22:26 |
Typisk tegn på mormor-kørsel. Husk at lave lidt kraftige nedbremsninger ind i mellem. Evt lige efter et kraftigt sprøjt pedaljuice op igennem gearene
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerFredag 23-03-2012 kl. 22:45 |
Så bruger du dem ikke nok - hvis de blvier brugt ordentlig sætter de sig heller ikke fast. - Klaus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerLørdag 24-03-2012 kl. 12:34 |
Nu synes ikke selv at ejeg kører mormor-kørsel . Men jeg kører nok heller ikke Brian kørsel. Hvis det skyldes mormor-kørsel, bør det vel også være et problem på den anden skive også.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerLørdag 24-03-2012 kl. 19:27 |
Kører du på grusvej? Jeg skiftede næsten altid skiver til syn dengang jeg havde en ½ km. privat grusvej. Om det var sten der ridsede, eller om de var for våde ved parkering ved jeg ikke. De var jo ikke særlig varme ved parkering hjemme efter 500m. langsom kørsel, og ofte våde. Der var jo en del vandpytter. Det var jo ikke meget me ca. 40000 km.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerLørdag 24-03-2012 kl. 19:37 |
Ikke nødvendigvis - få tjekket op om dine kalibere, glidere osv. kører som det skal, det er hvertfald en forudsætning for at den bremser på begge hjul foran. Hvis de ikke bliver brugt sætter det sig fast - det skriver du også længere oppe, og så får du en fjeder-effekt på de bremseklodser -> de trykker ikke på hele skiven, da de ikke kan vandre frem og tilbage i ågen alt efter behovet. Har du en mærkelig pedal når du bremser? Vil den trækker til den ene side, når du kører ud af lige vej og bremser friskt til? Men der er ikke andet for end at dreje skiver, hvis de kan tåle dette - ellers hedder det nye skiver. Når nu det har siddet fast, så skal du tjekke om de klodser er revnet fra mellem belægning og bagplade - er de det pga. varmeudviklingen og du har haft den fjeder-effekt på dem, så er det nye klodser. Håber dette er brugbart - Klaus!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerLørdag 24-03-2012 kl. 23:59 |
Ja dine kalipre kan da godt hænge efter en vinter med salt og ligeså gliderne. Men den skive du fremviser der på billedet ser nu tilpas underlig ud til at mit bud samtidig er fejl under fremstillingen af skiven, den bærer helt klart præg af spændinger i det øverste lag materiale som følge af for tæt skrubbearbejdning, eller materialet er blevet dårlig kølet. Det viser sig af og til på den måde der efter en tid, og nej! jeg er ikke bremseskivefremstiller til daglig men værktøjsmager og laver alverdens specialdele der er ligeså hårdt eller hårdere belastet end bremseskiver. Alt det aner vi jo ikke noget om men du skal da ha noget nyt på hurtigt Carina E 2.0 SLI
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerOnsdag 04-04-2012 kl. 16:26 |
Ok tak for svarene. Har købt renoveringssæt til calibre. Men ikke nye cylinder. Nogen der har erfaring med om de også skal skiftes ved renovering?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerOnsdag 04-04-2012 kl. 17:08 |
cylindre, mener du ikke bremsestempler? Bremsestempler må ikke være rustne, gennem forkromningen. mvh jens
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Skivebremse problemerOnsdag 04-04-2012 kl. 17:09 |
Jo stempler
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|