Har en VW der ikke kunne starte. Der kom en 307 1.6 bil forbi.
Vi prøvede så med start kabler, så sæt. + - + og minus til stel. ( Syg - Rask bil)
Det virkede ikke.
Hvad er der galt...
Falck kom og satte deres batteri friske batteri bag på bilen, og så startede den bare første gang.
Skulle 307 bare have siddet på længere tid el? sad på 10 min. og vi prøvede 3 gange med kabler af og på forskelligt for at tjekke for dårlig forbindelse.
Hvis det er en benzin bil der prøver at starte en dieselbil er der normalt ikke amp. nok i batteriet til at starte en dieselmotor. Jeg har prøvet at yde starthjælp i den gamle Carina med et godt batteri til en dieselbil og det kunne ikke lade sig gøre.
Vil lige følge op på denne "lidt" gamle tråd. Det kan godt lade sig gøre at starte en dieselbil med en benzin. Hjalp svigefar med at starte hans - tricket består i at den skal stå i tomgang med startkablerne monteret i ca. 15 min. så er der strøm nok til at kunne starte. T22 "morfartrimmet" - dog med 17"
Jeg har et par gange startet min firmabil(Iveco Daily 3,0) med både min tidligere Corolla og min nuværende Legacy. Ingen problemer overhovedet! Corolla'en er solgt! Er blevet Subaru ejer
Man bør under alle omstændigheder vente 10-15 min når man har forbundet kablerne, så det slappe batteri kan få lidt i sig. Der er et betragteligt spændingsfald over startkablerne pga impedansen, det er jo ikke bare 2ampere der ryger igennem. Always listen to the experts. They'll tell you what can't be done. - Then do it.
med kvalitets start kabler er der ingen spændingsfald af betydning men hvis man har startkabler til under 500kr kan man ligeså godt købe 1 dynamo til 1 cykel og prøve at starte bilen med den