Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 5
Onsdag 23-01-2013 kl. 14:52
    Vis profil  Vis bilprofil
http://www.dr.dk/tv/se/kontant/kontant-35


Jeg føler mig statistisk udfordret

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 250
Onsdag 23-01-2013 kl. 15:14
    Vis profil  
Ja hvis man har en skodøse (f.eks. Volvo - Ford - Mazda). Ellers er det da bare at skaffe sig en ordentlig vogn (Toyota - Subaru f.eks.) og så skifte olie på helt normal vis. Evt. afmontere bundkarret engang imellem og rense dernede. Så er din olie ren som kildevand min. de første 5000 km.

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 250
Onsdag 23-01-2013 kl. 15:40
    Vis profil  
Hej
Her på matriklen er der både en Toyota og en Psa, det er dog Toyotaen der har brændt en turbo, er den så skod, eller?? Det der med at generalisere et bestemt mærke som skod, kan jeg ikke tage seriøst.

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 250
Onsdag 23-01-2013 kl. 15:41
    Vis profil  
Hej
Men jeg er enig i at, det psa bundkar IKKE er konstrueret korrekt.

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 500+
Onsdag 23-01-2013 kl. 17:45
    Vis profil  
Selvom jeg er enig i at man sjældent skal generalisere omkring bilmærker og deres evner, så vil jeg, som ingeniør, nok lige påpege at den måde dette bundkar er design på, det er direkte amatøragtigt.

Der er vist også noget om at banjoskruen på turboen indeholder en lille si, som ikke bliver renset ved serviceeftersyn - igen en skide amatørfejl.
Var jeg indehaver af en af disse biler ville jeg satme også blive vred.

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Onsdag 23-01-2013 kl. 18:54
Hej er der nogen der ved inden for hvilken årgang der er problemer med? For svigerfar har en Citroën C4 1.6 som er et år gammel.

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 250
Onsdag 23-01-2013 kl. 19:01
    Vis profil  
Hej
Kig selv listen.
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2013/01/08130833.htm

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 100
Onsdag 23-01-2013 kl. 19:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er jo ikke ligefrem en nyhed det der. Sådan har det været de sidste 5-6 år.
Og nu er der bare lige blevet sat en eksempel med de biler, men sandheden er nu nok at der ikke er nogen moderne dieselmotore der er fejlfri. Jeg skal ALDRIG have en nyere lorte-diesel-motor.
Lexus IS200 '99! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Onsdag 23-01-2013 kl. 19:11
Super lige det jeg kiggede efter
Det ligner så at den er med i den da den starter i 04 og der er så desværre stadig den samme motor.

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 250
Onsdag 23-01-2013 kl. 19:32
    Vis profil  
Vil det sige at det er en psa motor i de omtalte biler (Volvo- Mazda - Ford) i tv indslaget? Det vidste jeg ikke.

Er godt klar over at Toyota kan gå i stykker også. Men man kan altså sagtens generalisere. I langt de fleste undersøgelser (fejlstatistikker) ligger Toyota altid i top og bl.a. de franske og italienske i bunden. Ikke sagt at en enkelt bil eller model fra franskmændene kan være god men det er undtagelsen, ligesom det er undtagelsen når en god japansk bil går i stykker. For ikke at tale om responsen fra mærket når der opstår fejl. Her er der også himmelvid forskel.

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 5
Onsdag 23-01-2013 kl. 19:42
    Vis profil  Vis bilprofil
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine#DLD-416

Det er sq mange berørte modeller.



Jeg føler mig statistisk udfordret

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 500+
Onsdag 23-01-2013 kl. 19:49
    Vis profil  
Det kan sagtens afhjælpes. Som der også nævnes i indslaget, så få sat et andet bundkar på, et hvor bundproppen er undersænket.

Ligeledes så skift olie lidt oftere efterfølgende indtil systemet har været skyllet igennem.

Efterfølgende så burde en korrekt tømning af bundkar ved olieskift ikke give anledning til flere problemer.
Det er ikke værre end det sagtens kan klares

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 5
Onsdag 23-01-2013 kl. 20:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Fortæl det til dem der stadig tror at dieselbiler kan køres 5km per tur og 30000km per olieskift.
:o))

Jeg føler mig statistisk udfordret

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 100
Onsdag 23-01-2013 kl. 20:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Ftz har i øvrigt solgt pænt mange bundkar idag...
Igår var der 60-70 stykker på lager, her til aften er der næsten 400 stk i restordre ;)
Lexus IS200 '99! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 100
Onsdag 23-01-2013 kl. 21:01
    Vis profil  
Og FTZ er sikkert pænt glade for det

att Roberto, det er fint nok at suge olien ud af bundkarret, men det er nu ikke altid at sugerøret kan komme ned hvor der er dybest i bundkarret, så der får man egentlig samme problemstilling.

Jeg vil nu også sige at Toyota skal nu ikke snakke for højt, skal man have bundkarret tømt helt på en Carina E 1,6 så skal bagenden op på en donkraft + den liter der er i oliekøleren bliver heller ikke tømt ud.
Men på den anden side, 4AFE motoren er jo ligeglad, den spinder jo bare videre
Carpe Noctem, Carpe Cervesas.

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 5
Torsdag 24-01-2013 kl. 10:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Der burde jo ikke komme noget slam i olien hvis man kører ordentlige ture og skifter olien hyppingt nok skulle jeg mene.
Benzinbiler har jo ikke de samme problemer med at blive varme.

De par gange jeg har suget olien op og efterfølgende fjerne bundproppen pga dommedagsprofetierne har der ikke kunne løbe noget ud overhovedet.
Oliesugeren bruger jeg primært når vejret er super dårligt :o) som fex 8 graders frost.
Men næste gang skifter jeg sq selv olien på Avensis'en, 2700 hos toyota er alt alt for dyrt for det de leverer.

Jeg har lige måtte pumpe luft i dækkene fordi der kun var 2bar i, den har sejlet lidt vel meget siden service sidst i december. Vinterdækkene skal gerne op på 2.3-2.4. Håber ikke der er kommet for meget hæl-tå.



Jeg føler mig statistisk udfordret

Derfor er det bedre at suge olien ud :o)



Forum rating: Top 250
Fredag 25-01-2013 kl. 09:36
    Vis profil  
Ja det er heller ikke helt godt med kvaliteten hos Toyota, men tror nu også at bastarder som Aygo trækker kraftigt ned.

Vedr. Carina E: den bil kan du hælde det værste restslam fra rensningsanlægget på, og den siger bare tak ok starter i 15 grader frost

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg