Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Min corolla verso tabte pusten



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 04-02-2013 kl. 18:03
    Vis profil  
Sidste torsdag da der var rimelig koldt tabte min verso pusten og motorlampen begyndte at lyse - motoren lyder fint men vil ikke tage gas og gå over 2000 omdrejninger - jeg prøvede det samme for mange år siden med min landcruiser LJ70 , dengang var det dieselen der var paraffineret og det blev klaret med at skifte diesel filtret -

I torsdag fyldte jeg en halv liter petroleum i tanken og den kørte fint igen , men efter en halv time gik den igen i service program og jeg endte med at blive hentet af Falck for en sikkerheds skyld

Kan det være det samme her og hvis ? Hvordan skifter jeg brændsstoffilteret / er det besværligt ?

Har i evt prøvet det samme ??

Hilsen Henrik andersen

Min corolla verso tabte pusten



Forum rating: Top 100
Tirsdag 04-02-2013 kl. 18:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er fordi motoren er gået i nødprogram.
Det kan skyldes mange ting.
Få en tester koblet på den, og se hvad den fortæller.
Lexus IS200 '99! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!

Min corolla verso tabte pusten



Forum rating: Top 500
Tirsdag 04-02-2013 kl. 21:21
    Vis profil  
Hvilken motor ligger der i den Verso?
Jeg er enig i, at det en god ide at få læst fejlkoder ud.

Men til dit spørgsmål om brændstoffilteret er vanskeligt at skifte, så afhænger det jo både af hvem man er, og hvilken motor.

På min Verso D4D 116 hk er det et 15-minutters job, og ganske nemt. (Ved 15 minutter har jeg taget mig god tid)
CUR10

Min corolla verso tabte pusten



Tirsdag 04-02-2013 kl. 21:32
Det er en 2,2 D4D - og jeg kan godt selv håndtere lidt værktøj

Min corolla verso tabte pusten



Forum rating: Top 500
Tirsdag 04-02-2013 kl. 21:39
    Vis profil  
Kender så ikke en 2,2.

Men hvis det er som en 2,0 D4D, så:

Af med motorskjoldet (4 eller 5 M6 møtrikker)
Af med luftfilterhuset (måske ikke nødvendigt, men brændstoffilteret er lettere at komme til) jeg plejer at demontere turboens sugeslange ved luftfilteret.
Af med de to dieselslanger på toppen af filteret. Derefter kan hele filterhuset fjernes ved at løsne to bolte. Nu mangler der kun at demontere stikket til alarmen for vand i brændstof.

Det er lettest at skrue filteret af filterhuset i en skruestik ell. lign.

Samling er den modsatte vej;)

Efter montering primes filteret nogle gange på håndpumpen ovenpå filterhuset.
CUR10

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg