Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Carina E motor problem



Fredag 15-03-2013 kl. 17:11
Jeg har en god gamle Carina E fra 95. 1.6 motor.
jeg har så for noget tid siden oplevet lidt problemer med at når jeg nogen gange gav gas så hakket motoren en del. selv med speederen i bund. jeg tænkte så at det kunne være mit benzin filter. Da det ikke er bleven skiftet over 100.000kr.

Da filteret kostede over 300kr ved ftz. valgte jeg at købe et fra T-hansen. til 99kr fik sat det på. og virket enlig til at virke fint. men problemet kom hurtigt igen. Men bare værre nu. jeg kan meget nemt mærke at den går på 3 cylinder. nogen gange kommer den så på 4 cylinder igen. Selv om den holder stille kan den gå på 3 cylinder også når jeg finder værktøj frem går den på 4 igen.

Dog fik jeg en dag testet bilen. mens den gik på 3 cylinder.

Hev tændrørs hætterne af en af gangen for at finde ud af hvilken cylinder det var galt med. hvilket var nr 2 fra tandremmen.der kommer en stor og fed gnist.
tændrørene ser gode ud. tændrørs hætter og kabler er fra 2009. rotor er nyt.

Min tanke er at det er en dyse der er driller.
Jeg tænker også om det kan være det nye filter. Men synes bare det virker mærkeligt når det er på 1 cylinder.

Er der nogen som har nogen gode bud.

Carina E motor problem



Forum rating: Top 50
Fredag 15-03-2013 kl. 18:28
    Vis profil  
stram ventil eller defekt dyse, defekt tændrør eller tændrørsledning

Carina E motor problem



Fredag 15-03-2013 kl. 18:31
Så længe det ikke er en stram ventil. Dog synes jeg ikke have oplevet det problem ved en bil før. jeg tror jeg vil finde en brugt dyse og eller bytte rundt på dyse 1 og 2. så må problemet jo flytte sig.

Når der nu kommer en gnist kan det vel ikke være tændrørsledningerne.

Carina E motor problem



Forum rating: Top 250
Fredag 15-03-2013 kl. 18:56
    Vis profil  
Hej
Mon ikke der skal en ny omgang tændrør til, det er da billigt at forsøge at skifte dem.

Carina E motor problem



Forum rating: Top 50
Fredag 15-03-2013 kl. 19:28
    Vis profil  
jannic gnisten springer nemmere i fri natur end under tryk og den vil aldtid springe det nemmeste sted

Carina E motor problem



Fredag 15-03-2013 kl. 19:28
jeg har skiftet tændrørende for under et år siden. og de ser stadig nye ud. så det er ikke dem.

Carina E motor problem



Forum rating: Top 250
Fredag 15-03-2013 kl. 23:28
    Vis profil  
Jeg siger ikke det er dem. Men du kan IKKE se på et tændrør om det er ok.

Carina E motor problem



Lørdag 16-03-2013 kl. 00:42
jeg har aldrig oplevet at hvis der kommer en gnist at det så ikke virker? gnisten kommer lige så let om du sætter en skrue trækker ind i hætten eller tager et tændrør. :)

problemet var der også før jeg skiftet tændrør. :) nej man kan ikke se om de ikke virker. Men oftes synes jeg nu man kan se om de er slidt helt ned eller flækket :)

Carina E motor problem



Forum rating: Top 250
Lørdag 16-03-2013 kl. 10:41
    Vis profil  
Hej

Ja så enkelt var det måske engang, men ikke mere. Har læst om flere inden for mc verdenen. typisk her først på sæsonen er der mange der får druknet maskinen når den skal startes op. Og moderne tændrør kan være ødelagt efter blot én omgang drukning, kunne da forestille mig at det forholder sig nogenlunde på sammen måde med biler.

Det er jo heller ikke et ukendt problem, at et tændrør gnister fint i fri luft, men når det så kommer under tryk i cylinderen, virker det ikke, eller gnisten er for svag.

Men igen, jeg vil ikke påstå at det er dine tændrør der fejler.

Carina E motor problem



Forum rating: Top 50
Lørdag 16-03-2013 kl. 14:34
    Vis profil  
hvor længe er det siden der er stillet /kontroleret ventilspillerum? husk det er hver 40000km og de blir for stramme

Carina E motor problem



Forum rating: Top 50
Lørdag 16-03-2013 kl. 15:18
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er vel også noget om, at alt andet end de originale tændrør, er noget møg?

Carina E motor problem



Forum rating: Top 250
Lørdag 16-03-2013 kl. 19:00
    Vis profil  
De Toyotaværk. jeg har snakket vedr. ventiler siger " dem stiller vi aldrig".

Carina E motor problem



Forum rating: Top 50
Lørdag 16-03-2013 kl. 19:59
    Vis profil  
claus kender ikke mange toyota værksteder der ser biler der er 10 år gamle og har kørt over 200000km men jeg så nu jævnligt stramme ventiler på toyota inden serviceplanen blev lavet om.. der var som regel 1 eller 2 ventiler der var starmme og ofte på cylinder 2 eller 4

Carina E motor problem



Søndag 17-03-2013 kl. 01:52
Det er 100% sikkert er dyse problem.

Få skiftet dysen og alt kører igen. Havde selv samme problem.

Carina E motor problem



Søndag 17-03-2013 kl. 23:50
Jeg tror også det er dysen. jeg prøvede i dag at ohm dem ud. alle lå ved 0.15ohm. Men der gik den ikke på 3 cylinder. jeg tror dog at jeg finder en brugt dyse. de koster bare kassen ca 500kr det sted jeg forhørte mig

Jeg har nu aldrig hørt nogen stille ventilerne på en carina E Vi har haft flere kunder som har kørt 500k uden er røre noget ved motoren.

Carina E motor problem



Søndag 17-03-2013 kl. 23:54
Jeg tænker bare sådan hvis det var en ventil der gik forstram. så vil den gøre det hele tiden.? og vel især når den var kold. Det kommer aldrig når den er kold, kommer og går som naboens datter

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg