Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Optimering



Tirsdag 06-04-2013 kl. 22:04
Hey.
Jeg har en Avensis fra 07 med en 2.0 diesel motor i.
Jeg bruger den til camping og har snakket med lidt forskellige om og få den optimeret i computeren eller chippen om i vil.
Det er Scantune ved Randers der skal gøre det hvis der er.
De kan nemlig sænke drejningsmomemetet til 1800 i stedet for de 2000 den har nu. Synes nemlig den er lidt hård og sætte i gang med ved opstart og generalt kunne jeg godt bruge momentet lidt før.
Men hvad er jeres dom over sådan noget herinde????
Kan den holde til det????




Optimering



Forum rating: Top 500+
Torsdag 07-04-2013 kl. 22:09
    Vis profil  
Jeg ved kun at jeg har nøjagtig det samme problem, min CV vejer 1200 total og syntes også den er svær at sætte igang og generelt mangler den et større område hvori momentet er. Så vil da gerne hører hvad dit resultat bliver ?
Avensis 2.0 D4-D Stw.

Optimering



Forum rating: Top 250
Søndag 08-04-2013 kl. 06:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvor meget ta'r de for sådan en omgang?

Jeg har en Avensis magen til til, og købte sidste år en chip2 fra racechip.de, og med traileren læsset med MDF plader, samlet vægt ca 1600kg er jeg langt fra utilfreds! Den arbejder rigtig godt efter at ha' fået chippen.

Optimering



Søndag 08-04-2013 kl. 09:56
Jeg kan få det til 3000.
Så sænker de drejningsmomemetet til 1800 og så får den 365nm og 147 hk.
Hvordan er din i økonomi nu så?

Optimering



Søndag 08-04-2013 kl. 15:57
Har du et telefon nummer man kan fange dig på, kunne godt tænke mig lige og snakke med dig om den box.

Optimering



Forum rating: Top 250
Søndag 08-04-2013 kl. 22:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg er på 26249403.

Optimering



Forum rating: Top 250
Onsdag 09-04-2013 kl. 12:59
    Vis profil  Vis bilprofil
Man kan ikke ændre motorstyringen. Kun på enkelte med bosch styring.

Så den eneste mulighed er en bokstuning.
Det eneste de gør, er at forlænge dyseåbningstiden, kort fortalt. Derfor vil du også få tidligere ladetryk.
Men du vil ikke kunne opnå bedre økonomi. Det kan godt være din boardcomputer siger du kører længere pr liter, men hvis du regner det ud med km/liter når du tanker helt op, så er det noget andet.

Men ja det giver helt sikkert et ekstra skub bagi med sådan en boks

Optimering



Forum rating: Top 250
Onsdag 09-04-2013 kl. 20:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Fruen i huset kører i bilen til daglig fra Græsted til Østerbro, for det meste i myldertid,og gerne ad Kongevejen. Der går den 16,4-16,8 km/l.

Optimering



Forum rating: Top 250
Lørdag 20-04-2013 kl. 22:33
    Vis profil  
hvordan er indstilllingerne i den boks du har monteret, har købt en magen til, og monteret den i en Corolla Verso 116 hk. men den tænder motorlampen, har prøvet at skrue lidt på den, men uden held, når jeg piller boksen fra og starter motoren er motorlampen slukket igen.

Optimering



Forum rating: Top 250
Mandag 22-04-2013 kl. 06:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Det kigger jeg lige på i eftermiddag.

Optimering



Forum rating: Top 250
Tirsdag 30-04-2013 kl. 20:17
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har lige haft åbnet boksen. Der sidder 2 potentiometre, det der sidder yderst står på 9, og det ved siden af står på B.

Optimering



Forum rating: Top 250
Fredag 04-05-2013 kl. 09:40
    Vis profil  
min står på det samme, men når den er sat til og jeg kører en kort tur, tænder den motorlampen, når jeg sætter min bærbare til er der en fejl P0097 (brændstofsystem utæt) den sletter jeg så, selvom jeg skruer de 2 potmetre ned på 8, som skulle være minimum kommer motorlampen og fejlkoden igen, er det bilen eller boksen der er noget galt med ?? i min T22 kørte jeg med boks i 5 1/2 år uden fejl eller problemer

Optimering



Forum rating: Top 5
Søndag 05-05-2013 kl. 07:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er på ingen måde tale om noget der bare ligner optimering når man monterer en boks. Den får bare de nøje beregnede værdier til at skride med dertil forhøjet forurening.
ECU'en konstaterer at der bruges for meget brændsel og sætter et flag.
Så enten fjerner man boksen eller lever med fejlen :o)


Jeg føler mig statistisk udfordret

Optimering



Forum rating: Top 250
Søndag 05-05-2013 kl. 08:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Lyser test-stikket hvis du sætter det på istedet for boxen? Efter du har monteret boxen, har du så haft taget stellen fra batteriet?

Til sidst, har du så prøvet at stille den på 9 - 9?

Optimering



Forum rating: Top 250
Onsdag 02-06-2013 kl. 22:07
    Vis profil  
test stikket lyst godt nok, både + og - er taget direkte fra batteriet, men har ikke prøvet at stille boksen på 9 - 9, har du nogen erfaring med boksen og justering af den, som du kan læse i et andet indlæg har jeg lige renset hele indsugningen, efterfølgende satte jeg boksen til igen, kørte i 2 dage uden problemer, så kom motorlampen igen, og den går i nødprogram, stopper og starter igen, og kan køre nogle gange 100 km. før den kommer igen, andre gange 5 km. og det er for det meste ved lave omdr. den kommer, eller i et gearskift, fejlkoden er P0093 noget med stor utæthed i brændstofsystem, og ikke 97 som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, hvad der er grunden til det har jeg ingen ide om, prøver at koble den til igen i morgen på 9 - 9 og håber på det virker, og jo, den giver noget mere træk med boksen.

Optimering



Forum rating: Top 250
Onsdag 03-06-2013 kl. 11:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har justeret lidt frem og tilbage på min, jeg vender lige tilbage med indstillingerne i aften. Mener at jeg har givet den 2 klik på hver potentiometer.

9-9 stiller den til absolut laveste indstilling, og så kan du klikke dig frem, 1 klik af gangen indtil du er tilfreds. På min oplevede jeg at den kun trak op til ca 3000-3200rpm men efter at have givet den 2 klik mere på første potentiometer trækker fuldt tilfredstillende.

For hver gang du stiller på chippen, så prøv også at afmontere stellen på batteriet i et par minuttter, sådan at alle bilens følere bliver nulstillet.

Optimering



Forum rating: Top 250
Onsdag 03-06-2013 kl. 12:24
    Vis profil  
monterede den igen igår aftes, begge potmetre står på 9 havde så kørt 2 KM. her til morgen, holdt for rødt lys, kørte langsom op i gearene, ved konstant fart på 55 i 4 gear kommer motorlampen og den går i nødprogram, er efterhånden ret sikker på det er boksen der er fejl i, må hellere prøve om den ikke kan byttes.

Optimering



Forum rating: Top 250
Onsdag 03-06-2013 kl. 12:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Hmm... Har du renset indsugning og EGR?

Optimering



Forum rating: Top 250
Onsdag 03-06-2013 kl. 12:36
    Vis profil  
ja, EGR ventilen så fin ud, manifold har jeg haft afmonteret, og renset og renset kanalerne ind i toppen, jeg kunne tydelig mærke forskel, den kørte også de første 2 dage uden motorlampen lyste, også selv om den fik noget gas, og jeg vil mene det er der fejlen skulle komme, det gjorde den på min T22 da den blev skruet en tak for højt op, kørte ellers med den 5 år uden en eneste fejl på den

Optimering



Forum rating: Top 250
Onsdag 03-06-2013 kl. 13:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis jeg skulle tune min toyota havde jeg ikke været et sekund tvivl om hvilken boks jeg ville smide på!

Det er virkelig god læsning på Toyotaownersclub.com
Efter lang tids læsning på det her indlæg - http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/105296-sr-180-chipped-210bhp/page-7

Så fandt jeg ud af at de her bokse er vejen frem, uden motor fejl - http://www.lindoptoyota.co.uk/diesel-performance-chip-kits.html

Har skrevet med ham som sælger dem, og det er ikke noget problem at få sendt til dk

Optimering



Forum rating: Top 250
Onsdag 03-06-2013 kl. 19:47
    Vis profil  
jeg er så ved at kredse fejlen lidt ind, det viser sig der er nogle af bilerne der har problemer med trykføleren på commonrail røret, og fejlkoden siger der e stor utæthed i brændstofsystemet, det kunne godt hænge sammen, nu er der bare det at trykføleren ikke kan købes seperat, men der skal et nyt rør til, 11000kr. ved toyota, så det er nok ikke noget man prøver for sjov

Optimering



Forum rating: Top 250
Lørdag 04-06-2013 kl. 10:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Crap... Har du søgt hos en hugger? Ellers prøv at kontakte KAM Diesel i Hedehusene.

Optimering



Forum rating: Top 5
Lørdag 04-06-2013 kl. 13:17
    Vis profil  Vis bilprofil
Se hvad jeg skrev tidligere:
"ECU'en konstaterer at der bruges for meget brændsel og sætter et flag. "

Der er formodentlig ikke andet galt end boksen.
Jeg føler mig statistisk udfordret

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg