Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

3S-FE



Forum rating: Top 100
Fredag 26-04-2013 kl. 19:07
    Vis profil  
Har en 2.0 Carina E med en 3S-FE maskine i.

Den var begyndt at svede lidt olie fra kanten af ventildækslet, især bagpå og det rendte lige så stille ned og to gange om ugen et dryp på garagegulvet .
Har så fået en ny pakning og skilt tingene ad i dag, de 4 store møtrikker der sidder i tændrørshullerne og holder skidtet fast, hvor meget (lidt) skal de spændes? Kan ikke rigtig finde noget på det men de var ikke ret stramme og få af.

Og ja jeg har også afmonteret de to halvrunde aluting i hver side af blokken og gjort rene, fjernet flydende pakningsrester derfra osv.

Er ved at gøre dækslet rent indeni og udenpå så samlet er det ikke endnu
Carina E 2.0 SLI

3S-FE



Forum rating: Top 100
Fredag 26-04-2013 kl. 19:47
    Vis profil  Vis bilprofil
De skal faktisk kun lige spændes til. Måske 6-8nm.
Der er kontakt afregning hvis du spænder dem for meget = Flækket ventildæksel.
Lexus IS200 '99! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!

3S-FE



Forum rating: Top 100
Lørdag 27-04-2013 kl. 06:49
    Vis profil  
Tusind tak for det, var blevet enig med mig selv om 10 nm. Det skal også nok lukke til med den bløde nye pakning. Den bliver "klemt" et par mm, det er nu en del.
Carina E 2.0 SLI

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg