Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Køb af avensis t25 stationcar



Forum rating: Top 500+
Fredag 02-08-2013 kl. 11:24
    Vis profil  
Hej alle toyota folk,jeg overvejer meget at min næste bil skal være en avensis t25 1,8.

Hvad skal jeg være opmærksom på ved denne bil?

Jeg har læst en del om olieforbrug,som ku være slemt på denne model, men hvilke årgange har denne fejl?.

Venlig hilsen Michael

Køb af avensis t25 stationcar



Fredag 03-08-2013 kl. 15:14
Der burde jo nok være lavet en faq om emnet, eftersom der
Bliver spurgt om det hver 14 dag snart.

Nå men det kan du jo ikke gøre for
Jeg har ovennævnte model fra sidste måned 2004. Jeg købte bilen af Toyota da den havde kørt 125000. I forbindelse med købet var jeg jo kritisk lige som dig. Og efter at værkstedet modvilligt undersøgte bilen, viste det sig at den faktisk havde et olie forbrug. 0,6 liter pr 1000km. Det er under deres grænse. Men den fik skiftet blok osv.
Bilen har nu kørt lige under 200.000 og der er ikke tegn på noge endnu. Efter motor skift har min fået en anden type olie pind med en grøn plet på som skulle indikere blokken skulle være skiftet.

Det er svært at sige trække en streg og sige at fra præcis den dato kan du være fuldstændig sikker. Jeg har sågar hørt om en t25 facelift udgaven der også skulle have problemet. Men hva årgang kigger du efter?

Mit indtryk af resten af bilen er

Køb af avensis t25 stationcar



Forum rating: Top 500+
Fredag 03-08-2013 kl. 19:47
    Vis profil  
Hej Lasse og tak for feedback.

Det er en 2004 jeg kigger på,den har kørt 105000km.
Oile pinden er med gult øje i toppen,så den er formentligt ik skifet. Men selve oile pinden var fin og helt blank og ik fyldt med gammel sort snask. Det er jo et meget godt tegn.

Da det er en privat sælger ønsker jeg jo ik at få købt "katten i sækken" og stå med en stor regning på et motor rep/skift.

Køb af avensis t25 stationcar



Fredag 03-08-2013 kl. 22:12
I og med den er samme årgang som min er der jo god mulighed for at den også kunne have problemet. Men der er jo ingen der siger at det olie forbrug min bil havde før blok skiftet, skyldes den fejl. Det kunne måske have kørt resten af sine dage med uændret forbrug. Men eftersom den 1,8 er Toyotas problembarn valgte de at være mere på mærkerne (i mit tilfælde). Olie forbrug på tværs af mærkerne er jo heller ikke unormalt. Bare se vw's TDI maskiner!

Resten af bilen er generelt slidstærk. De begyndende alderstegn kan være rust i dør sprosserne, tagbøjler der irre og bobler op. Gardinet over bagage rum bliver slapt.
En anden "børnesygdom" de har er at de larmer/hyler med aircondition tændt, hvilke jeg har fået er af vide er helt normalt.
Med hensyn til at ende med et blok skifte, er det ikke så slemt som det lyder. Jeg har stadig regningen på min. Og der står selve shortblokken til 5500 om det så er blevet dyre eller billigere ved jeg ikke. Det jo klart at der kommer en del små ting oven i. Men hvis uheldet en dag er ude, og du ender med at spendere 15000 på et uautoriseret værksted. Syntes jeg personligt ikke det er så slemt, i forhold til hvad folk spendere på dieseldyser,turbo og dualmass svinghjul.

Jeg ville personligt være meget mere nervøs ved at købe en 170hk TDI med dsg..bare for at tage en sammenligning

Køb af avensis t25 stationcar



Forum rating: Top 500+
Mandag 04-08-2013 kl. 13:31
    Vis profil  
Hej igen, jeg troede faktisk det var en del dyre at få ordnet det oile problem,men du har helt rat,folk bruger rigtigt mange penge på rep. Af deres biler.
Jeg er bare int. I at har en bil der er pålidlig og ik koster det helt store i uforsiglige udgifter,og der synes jeg avensis virker til at være den rette bil.

Jeg har snakket med sælger idag, og har fået et godt nedslag i prisen og et stort service oven i, så jeg henter bilen på onsdag.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg