Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Map Converter
Søndag 03-10-2013 kl. 22:31 |
Hej. Jeg er i gang med at montere turbo på en 1,3 Toyota motor med koden 4EFE. Snart når jeg til den del hvor motoren skal have mere brændstof. Jeg har i den forbindelse kig på 2 forskellige muligheder. Enten et tilskudssystem med 4 externe dyser eller også en map converter som sælges på Turbomotor.dk. Er der nogen herinde som har erfaringer med sådan en lille sag? Evt. Ved hvordan den virker og hvilke begrænsninger den har. Det skal siges at målet er ca. 0,5 bars tryk. VH Henrik
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Map ConverterOnsdag 04-10-2013 kl. 07:55 |
Kan motorstyringen ikke levere til 0,5 bar? Ellers er der jo muligheden at tage dyserne fra en 4EF-TE ? Eller tag en piggyback eller en Megasquirt? Mulighederne er mange, men jeg ville tro at den originale motorstyring godt kan administrere en halv bar. Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Map ConverterFredag 05-10-2013 kl. 09:25 |
Hej Nikolaj. Tak for dit svar, jeg har fået hjælp på et andet forum og blevet klogere Tak for du tog dig tid til at svare VH Henrik
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Map ConverterMandag 06-10-2013 kl. 19:19 |
Hej Hvad kom du frem til af løsning?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Map ConverterMandag 06-10-2013 kl. 19:41 |
Hej. Hehe.. Ja jeg havde egentligt besluttet mig for converter og større dyser, men jeg har efter overvejelser og heftig søgen på nettet, nået frem til at det skal en anden motor i. Det bliver enten 4efte eller 5efhe ( evt. med tryk). Så foreløbig afventer jeg svar fra Motorimport mht. Hvilke motor af de 2 han har på lager. Uanset hvilken af de motor det bliver skal der monteres MS, for at være fremtidssikret :) /Henrik
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|