Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

CATALYST MONITOR BANK TEST $A9



Forum rating: Top 5
Onsdag 04-10-2013 kl. 12:01
    Vis profil  Vis bilprofil
Er der nogen der kender denne

CATALYST MONITOR BANK TEST $A9

Jeg har bank 1 og 2, hvor der er en min og max value, hvor min test value på begge bank altid ligger utroligt tæt på min value og på bank 1 ligger den oftest lige under feks.

MIN VALUE 0.211 VOLT
MAX VALUE 9.994 VOL

Og min test value ligger så på feks. 0.210V hvorved jeg får en fejl P0420

Andre gange kan den ligge lige over, feks. på 0.213V

CATALYST MONITOR BANK TEST $A9



Onsdag 04-10-2013 kl. 20:13
En lambda sonde har jo et arbejdsområde som den hele tiden regulerer indenfor (en spænding). Nu kan jeg ikke helt huske det men en tommelfingerregel er .1 - .9 V.
Hvordan ved du at den sætter fejlkode lige nøjagtig ved den spænding den afgiver der?
Hvad er motor temp. når den gør det? Hvor langt kan du køre inden fejlen kommer tilbage?
P0420 lyder i mine ører som en kat der ikke renser som den skal. Måske du kan komme til at kigge ind i den? Nogle kan man se at den er begyndt at skyde indmaden ud.

CATALYST MONITOR BANK TEST $A9



Onsdag 04-10-2013 kl. 20:14
Måske du skulle få den målt for forurening.

CATALYST MONITOR BANK TEST $A9



Forum rating: Top 5
Onsdag 04-10-2013 kl. 21:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har overvejet at få den testet i en synshal for at se hvor afsporet den er.

Mht. testen, så eksekverer bilen, når den er varm og de rigtige kriterier er opfyldt, en test på diverse komponenter i bilen, bla. katalysatorerne.

Hvis testen af katalysator 1 fejler (som det er tilfældet på min bil) så lægger den en fejl P0420 som en pending (afventende) kode. Hvis den samme test så fejler igen på en anden tur, så vil motorlampen tænde. Det kaldes for 2 trip detection logic.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg