Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Honda CR-V 1997



Forum rating: Top 100
Fredag 18-10-2013 kl. 09:42
    Vis profil  
AV!!! Jeg har lavet ulykker i Toyota-statistikken og købt sådan en


Jeg er blevet en næsten glad ejer af en Honda CR-V årg. 1997 2,0 benziner med 260000 km bag sig.

Ja ja. . Det er ikke det nyeste "apparat" men den er pæn og nydelig med rigelig rustbehandling igennem tiden og det kommer mig til gode nu. Har købt den af en forhandler og den skal også laves der i næste uge men jeg kan jo ikke lige nære mig for selv at "lure" lidt på hvad den evt fejler.

Jeg har så selv givet den en overhaling i form af tændrør/kabler/fordelerdæksel/rotor luftfilter oliefilter og ny motorolie (den jeg foretrækker)+ originalt Honda olie i bagtøj og i gearkasse. Så ved jeg det ER i orden til vinter. Bilens servicebog er stemplet fra 5 forskellige "Automestre" gennem tiden og gav da også lidt jackpot i form af manglende pakninger ved nogle af oliepropperne og en bundprop med et gevind der lignede en proptrækker der var kørt over. Luftfilteret var i orden men ikke nyt, det er det så nu.

Fejlen: Når jeg kører der ud af er den fuldstændig lydløs og fejlfri ved de sædvanlige 80-90 km/t, når jeg så slipper speederen løber den fint men ved 40-45 km/t begynder den at ryste, også når jeg lader den løbe videre og kobler ud. Ind og udkoblet ingen forskel. Det fortsætter helt ned til 0, i rundkørsler, højresving osv hvor man lister om hjørnet ryster den ligesom en gammel Hanomag.

Den har stået en tid ved forhandleren så bagdækkene var ikke de bedste længere, den blev leveret med nye fordæk. Jeg rev dækkene af Onsdag (alle 4) og satte vinterdæk på, det havde jeg tænkt mig alligevel. Det gav så ikke den ønskede effekt men hjalp dog noget. Nu ved jeg så den side af sagen er i orden. Alle manchetter ved trækakslerne er hele og i orden

Nu skal den til forhandleren på Tirsdag til fejlfinding og reparation men vil da høre om nogen har en ide?

Og jeg ved godt jeg har gjort lidt meget ud af og servicere en bil jeg lige har købt "klargjort" men jeg kan ikke lade være med sådan noget

Med venlig hilsen

Henrik

Carina E 2.0 SLI

Honda CR-V 1997



Forum rating: Top 100
Fredag 18-10-2013 kl. 09:49
    Vis profil  
Troede og har altid hørt Honda var "rasende dyrt" i reservedele, hvad med den her:

Nye originale tændkabler,rotor,fordelerdæksel, oliefilter= 1135,-

Dertil speciel transmissionsolie ca 130kr pr liter

Det er da ikke helt vildt?
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Honda CR-V 1997



Forum rating: Top 5
Fredag 18-10-2013 kl. 10:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvorfor hulen køber du en bil med strømfordeler?
Det har ikke engang min 90'er fiat.

Jeg føler mig statistisk udfordret

Honda CR-V 1997



Forum rating: Top 100
Fredag 18-10-2013 kl. 10:18
    Vis profil  
Hmm tjae. . Går jeg sgu ik så meget op i. virker fint ligesom Carinaen Altså bortset fra det rumleri jeg beskriver, det var det jeg spurgte om.

Synes nu også de moderne biler man læser om efterhånden har flere problemer og udgifter end godt er..... Faktisk ret store udgifter når man kigger ned over forum.


Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Honda CR-V 1997



Forum rating: Top 5
Fredag 18-10-2013 kl. 10:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er primært pga ikke køre-relateret teknik som skal forhindre lungekræft og palmer.
Jeg føler mig statistisk udfordret

Honda CR-V 1997



Forum rating: Top 500+
Søndag 20-10-2013 kl. 13:46
    Vis profil  
Bagtøjs olien der trænger til og skiftes..
Never regret anything that once made you smile...

Honda CR-V 1997



Forum rating: Top 100
Søndag 20-10-2013 kl. 14:53
    Vis profil  
Det er skiftet med original olie iht. Honda foreskrifter. Det har jeg også skrevet i indlægget. Både gearkasse og bagtøj.
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg