In Car Entertainment : Om autostereo, navigation, DVD, montering mm. |
AGM batteri
Søndag 11-02-2014 kl. 14:41 |
Er det liguid elektrolute el. er det gel / vlra i ladespænding? solcelle indstilling.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriSøndag 11-02-2014 kl. 14:44 |
AGM betyder bare at syren sidder Absorberet i en Glasfiber Måtte. Det er IKKE gel. Hvis du røber hvilket fabrikat det er kan det være du kan få mere hjælp :o) Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriSøndag 11-02-2014 kl. 17:41 |
bare ikke optima, dem vil jeg ikke hjælpe med. .. Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriTirsdag 12-02-2014 kl. 16:28 |
Exide - Kør bil, kør en reje. eller en verso-S .
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriSøndag 16-02-2014 kl. 14:07 |
jeg ville vælge liquid. jeg vil dog tilføje at min ctek lader angiver samme indstilling til agm som til koldt vejr dvs spændingen er lidt højere. Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriMandag 17-02-2014 kl. 11:42 |
Forresten, VRLA betyder Valve Regulated Lead Acid, dvs som dette: http://en.wikipedia.org/wiki/File:12V_VRLA_Battery.jpg De er bly-syre, men forseglet til en hvis grænse hvor de lækker kontrolleret og ikke duer mere. De tåler ikke nogen form for overladning. Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriFredag 21-02-2014 kl. 02:24 |
Ok, har valgt liguid. Håber det virker dennegang - Kør bil, kør en reje. eller en verso-S .
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriFredag 21-02-2014 kl. 05:50 |
kan du ikke få liv i batteriet? Hvis spændingen på batteriet er for lav vil laderen nægte, så skal der særlige tricks til. Har du målt den? Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriFredag 21-02-2014 kl. 06:55 |
Batteri har det fint. Det står på 12.8 ved omgivelses temperatur på ca. 6 grader. Det er bare en regulering, hvordan den skulle stå for at indlade korrekt. Det bruges til solceller. Den ene siger det ene og den anden siger det andet. så har været lidt forvirret, men nu står den på liguid.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriFredag 21-02-2014 kl. 09:02 |
Det er din kommentar 'Håber det virker dennegang' der får mig til at spørge. Hvad gik galt? AGM kan lades med en anelse højere spænding end de alm 14.4v, nemlig 14.7v (ved max 25grader) Optima siger max 15.0v hvis det ikke bliver for varmt. Måske du har et datablad der beskriver hvad exide anbefaler? Min c-tek lader har en indstilling til koldtvejr/AGM der lader med max 14.7v og fuld strøm i den indledende fase. Ved alm ladning max 14.4v Du kan jo måle hvor meget spændingen bliver under opladningen. Under alle omstændigheder burde alm 14.4v opladning virke fint, med efterfølgende 13.5 vedligeholdelsesspænding hvis man vil det. Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriFredag 21-02-2014 kl. 17:19 |
Vil tro at forhandler havde monteret noget forkert. I mit tilfælde Byttet +- på solceller. Sat display forkert. Monteret booster forkert/ dvs omvendt så den boostede baglæns i system. Den stod til sidst stod den på 14.3v hele dagen med sol. Det er jo forkert, med ny regulering står den rigtig. - Kør bil, kør en reje. eller en verso-S .
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriMandag 24-02-2014 kl. 10:00 |
Hold da op. Virker det så bedre nu? Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriMandag 24-02-2014 kl. 16:19 |
Det håber jeg. Har set at der er kondens på batteriets sider her i vinter. Forstår jeg ikke. Det er meget lidt vådt, men kører jeg hånden langs sider, kan man se det er vådt. Lidt som dug når man går i bad på spejlet, bare i mild grad. - Kør bil, kør en reje. eller en verso-S .
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriOnsdag 26-02-2014 kl. 08:43 |
Det skyldes vel at der er en temperaturforskel og ikke så meget ventilation. Men jeg vile have tippet at batteriet var varmt og luften koldt. Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriTorsdag 27-02-2014 kl. 10:49 |
ja, det må være sådan noget. men det giver jo kondens og det er jo fugt.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AGM batteriTorsdag 27-02-2014 kl. 12:55 |
Hvis du er gået om morgen/formiddagen vil batteriet nok være koldere end omgivelserne som en bilrude om morgnen. Så kommer der kondens på overfladen. Jeg føler mig statistisk udfordret
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|