Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Silvertop i 1.6 gsi eller efter monteret turbo



Forum rating: Top 500+
Søndag 27-04-2014 kl. 16:08
    Vis profil  
Hej folksen! Som overskriften siger vil jeg gerne høre hvad i syntes der ville være den bedste ide.

Både med omkostninger og om f.eks silvertopen passer direkte ind osv

På forhånd tak.


Silvertop i 1.6 gsi eller efter monteret turbo



Forum rating: Top 250
Mandag 28-04-2014 kl. 08:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er smag og behag. Jeg har selv haft smidt blacktop i min tidligere corolla. Savner lyden af de åbne spjælde der bare vræler derud af!

Men idag havde jeg nok bare lavet et billigt turbo projekt på std motoren.
Det vil løbe op i ca 10-13 tusind, hvis du kan lave det meste selv.
Så er den også nem at syne igen, uden at skulle skifte motor.
Avensis stc 2,2 d-cat

Silvertop i 1.6 gsi eller efter monteret turbo



Forum rating: Top 250
Mandag 28-04-2014 kl. 10:42
    Vis profil  
Jeg havde ikke noget problem med at få synet min gamle AT160'er med silvertop motor i. Det var også blevet lavet ret pænt, så man ikke umiddelbart lagde mærke til det ændrede ledningsnet osv.
Inden den skulle synes, fjernede jeg blot dækslet hvor der står "20" på, for de tyve ventiler, så synsmanden ikke skulle studse over det.
Jeg fik den dog kun synet en enkelt gang, så blev bilen solgt. Så det kan være jeg bare var heldig.

Silvertop i 1.6 gsi eller efter monteret turbo



Mandag 28-04-2014 kl. 10:44
nu når du har haft en 20v'er i, var der meget der skulle ombygges for at motoren passede i ?

Silvertop i 1.6 gsi eller efter monteret turbo



Forum rating: Top 250
Mandag 28-04-2014 kl. 10:48
    Vis profil  
Nu var jeg ikke selv ansvarlig for selve motorskiftet, men jeg var med på sidelinjen.
Der var en del arbejde i det, bl.a. fordi der blev lavet et helt adapter-ledningsnet mellem bilens ledningsnet, og motorens ledningsnet. Det blev gjort for, at undgå at klippe i hverken motorens eller bilens ledningsnet, og man derfor nemt ville kunne skifte tilbage til standard-motoren.
Jeg mener ikke vi skiftede motorstyringen, og heller ikke gearkassen.
Umiddelbart passede den lige i mekanisk, så udfordringen ligger vist 'kun' i ledningsnettet.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg