Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Carina E skævbremser foran



Onsdag 28-05-2014 kl. 18:04
Hej

Carina'en dumpede til syn for et par dage siden, bl.a. pga 45% skævbremsning på foraksel, har nu på arbejdet haft skilt forbremserne ad, alt er blevet renset og smurt, en glider der sad fast er blevet løsnet ( i venstre side ) og alt burde spille, men på vores bremsefelt siger den stadig 45 % skævbremsning det er højre side der halter bagefter.

Hvad siger jeres erfaring jer ? kan det være udluftning eller ?

Pft.


Carina E skævbremser foran



Forum rating: Top 50
Onsdag 28-05-2014 kl. 21:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Er klodser og skiver nye?
Har du haft kalibrene adskilt, og renset og smurt bremsestempler?
Blød bremseslange kunne det måske også være....

Carina E skævbremser foran



Forum rating: Top 100
Torsdag 29-05-2014 kl. 09:06
    Vis profil  
Har du ikke skiftet klodser og skiver er der nok noget der.. når glideren har hængt fast er bremseklodsen ikke længere på toppen,skiven sikkert heller ikke uden afdrejning eller udskiftning... har du derimod skiftet til nyt ser det lidt kunstigt ud, evt dårlig bremseslange som der også står ovenover?


Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E skævbremser foran



Forum rating: Top 100
Torsdag 29-05-2014 kl. 09:09
    Vis profil  
Og ja! En udluftning er da ikke af vejen, og når du er ved det så gør det rigeligt så du får skiftet den gamle væske ud... dit problem er måske også stemplet der kan hænge i bremsecylinderen, jeg plejer når jeg skifter klodser skiver at pumpe stemplet lidt frem og spænde det helt tilbage for lige at massere vandringen lidt.. det kunne også være det.
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E skævbremser foran



Forum rating: Top 50
Torsdag 29-05-2014 kl. 12:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Når jeg laver bremsere, plejer jeg altid, at presse stemplerne helt ud, fjerne tætningsringen, og pudse kanten mellem rillen til tætningsringen, og tætningsmancheten, ren for rust.
Polere stemplet, så det er helt blankt og fri for belægninger.
Smøre med bremsefedt hvor der er kontakt med bremsevæske.
Jeg bruger alufedt hvor det er jern mod jern, og silikonefedt hvor der er gummi/jern.

Carina E skævbremser foran



Torsdag 29-05-2014 kl. 13:23
Nåede lige sidst på aftenen af kigge lidt på stemplet i kaliberen, der er en LILLE smule rust på en lille del af stemplet og den kører langsomt ud samt er hård at presse tilbage igen, prøvede at smøre det med noget smøremiddel vi havde på værkstedet og fik den ned på 38-40%, stadig helt i skoven, men bedre.

Mht. bremseslanger så blev de skiftet ved sidste syn for 2 år siden og ser stadig fine ud, skiver og klodser er ikke skiftet, men ser egentlig ok ud, dog er klodserne snart klar til udskiftning.

Tror næste prøvelse er udlufte den og se hvad den så siger.

Carina E skævbremser foran



Forum rating: Top 50
Torsdag 29-05-2014 kl. 13:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Ud med de bremsestempler, og få rengjort for rust.
De skal være nemme at skubbe tilbage....

Nye klodser og skiver(eller afdrejning af skiver) ville jo nok være optimalt.

Carina E skævbremser foran



Forum rating: Top 250
Torsdag 29-05-2014 kl. 23:31
    Vis profil  
Det er kaliberen så!
Af med den/dem og skild dem af og rengør!
- Klaus!

Carina E skævbremser foran



Fredag 30-05-2014 kl. 19:55
Har haft motioneret begge stempler nu og nu er jeg nede på 29%, dog gør den noget jeg ikke forstår.... hvis jeg holder bremsen på et punkt uden at træde hårdere eller blødere, så svinger feltet mellem 2 - 34 % skævbremsning.

Nogen der har en forklaring på det ? ovalitet ?

mvh

Carina E skævbremser foran



Fredag 30-05-2014 kl. 20:13
Hopper viserne op og ned når du holder den på omkring 1?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg