Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce
























 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Fredag 30-05-2014 kl. 10:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Min T25 2.0 D-4D har over det sidste stykke tid lydet underlig når jeg starter den fra kood, stort set hver gang. Det lyder som den går på 3 cylindre og kører først rent efter 15-30 sekunder. Har fået Toyota til at tjekke det ifm. 180 km. service og de siger de har tjekket gløderør og skiftet brændstoffilter, samt at der ingen problemer er. Efter jeg har fået bilen tilbage fra service har det ikke ændret sig, den starter stadig underligt, næsten hver gang.
Jeg ved jo der er problemer med netop denne motor, og bilen har ved ca. 100.000 km. fået skiftet dyser og egr ventil.
På mig lyder det ikke som et problem med gløderør eller brændstof filer, da disse problemer vel vil vise sig ved fejlmeldinger i instrumentbrættet eller ved fejludlæsningpå motoren.
Jeg er nervøs for det kan være en toppakning der er gået sig en tur og at der kommer vand med ind ved koldstart og derved bevirker motoren kører urent.. alternativt en dyse der ikke sprøjter korrekt.
Hvad er jeres erfaringer ???

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500+
Fredag 30-05-2014 kl. 18:59
    Vis profil  
Jeg følger lige lidt med her, min gør præcis det samme og nogen gange så slemt at man kan mærke hele bilen ryster. Min har fået ny motor ved toyota for 30.000 km siden med div pakninger, tror ikke den har fået step 2 dyser, så tror min fejl ligger der, da de også knalder lidt når den er kold.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Fredag 30-05-2014 kl. 19:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Ok så slemt er det ikke med min pt.
Jeg har dieselfyr og har indtil for nyligt brugt det før hver start, men da fyret nu er defekt, kan jeg natuligvis kun starte bilen fra helt kold tilstand, som så giver en ny oplevelse/bekymring.
Virker underligt de ikke har skiftet til 2. gen. dyser når de skiftede motor, de ved jo den er gal med 1. gen. dyserne.
Hvad var problemet inden Toyota skiftede til den nye motor ?



Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500+
Fredag 30-05-2014 kl. 22:20
    Vis profil  
Jeg har regningen fra motorskiftet kan ikke se de har skiftet dyser kun flammeskiver. Tror det var toppakningen, de har problemer med at foringerne synker så det hjælper ikke at skifte toppakningen. I samme omgang fik den opdateret motorstyringen, så det kan heller ikke være det.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Mandag 01-06-2014 kl. 19:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Spøjst.. Jeg ville spørge ind til hvorfor de ikke har skiftet dem.
Har også fået opdateret motorstyring en gang i bilens levetid, så der burde heller ikke være noget at komme efter. Flere har fået ny short block som jeg forstår det når jeg læser lidt rundt omkring på nettet, men i mit tilfælde siger Toyota at der ingen problemer er, men har tænkt mig at holde dem til ilden vedr. dette, for motoren skal køre rent fra start.
Er der andre der vil dele erfaringer....??


Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Torsdag 02-06-2014 kl. 08:46
    Vis profil  Vis bilprofil
De er ret dyre så de skifter dem vel ikke med mindre de fejler ...
Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Torsdag 02-06-2014 kl. 09:02
Min gør også det samme engang imellem.....

Korte ture og dermed sod er årsagen på mine problemer.

Jeg har den sidste nye type dyser, så det kommer alligevel selvom i skulle få skiftet til nyeste type.

Jeg har svigerfamilie i den anden ende af landet, og hver gang den har været ude på en frisk langtur, forsvinder den ujævne motorgang og dysestøj ved koldstart.

Vi er på familiebesøg og dermed langtur, hver anden måned og kan stort set holde problemerne væk.

Jeg kører 2x25 km hver dag, og holder korte ture på et absolut minimum.

Jeg har haft min avensis (2,0 D4D st.car 126hk årg 2007 med 170.000 på uret) fra ny, og har fået skiftet dyser 3 gange. Senest da den havde gået 80.000km.


Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Torsdag 02-06-2014 kl. 10:05
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kører 2x50 km. dagligt, og vil mene det bør være nok til at holde en dieselmotor "ren"...
Jeg har haft min siden 144.000 km. og har ikke fået skiftet dyser. De var skiftet da jeg købte bilen ved ca. 100.000 km. håber da ikke det er en operation der skal forekomme så ofte som du beskriver det Martin
Jeg må holde øje med hvordan den starter over de næste par uger, jeg er bare nervøs for at Toyota vil forsøge at løbe fra den udvidede garanti på motoren der stopper ved 180.000 km. (min havde gået ca. 180.000 km. da startproblemerne startede)

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Torsdag 02-06-2014 kl. 10:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er vel grænser, selv hos toyota.
Dyserne er sliddele og garantien dækker sunkne foringer.
Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Torsdag 02-06-2014 kl. 11:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er vi helt enige om Roberto, synes nu heller ikke jeg er urimelig på nogen måde, vil blot sætte mig ind i sagerne up front, og kan folk bidrage, som du gør her, så er det helt fint :)

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Torsdag 02-06-2014 kl. 13:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Sammenlignet med de andre bilfabrikker er toyota en ren gavebod af produktansvar og udvidet garanti :o)

Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Torsdag 02-06-2014 kl. 15:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er vi helt enige om, bliver bare en smule nervøs for mine omkostninger, når jeg køber en dieselbil der har gået 144.000 km. som efter jeg har kørt små 40.000 km. skal have nyt fyr og muligvis er der problemer med motoren. Det er jo ikke mange km. for en dieselbil og den er fra 12/2008... nu ser vi hvad der kommer ud af det, når alt er tjekket..
Andre må gerne byde ind - så vi kan blive klogere allesammen :)


Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Torsdag 02-06-2014 kl. 18:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Da jeg købte min T25 stod der også en 150hk diesel i butikken.
Sælgeren mente oprigtigt at benzinmodellen var et bedre køb.
Men mit held havde han nok ret :o)
Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 50
Torsdag 03-06-2014 kl. 17:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu fremgår det ikke lige om det drejer sig om en 1CD eller 1AD motor, men siden du snakker om dyser og ombytter motorer går jeg ud fra at det er en 1AD.

I så fald vil jeg skyde på at det er et problem med scv ventilen, prøv at få målt brændstoftrykket ved koldstart og sammenlign med target.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Torsdag 03-06-2014 kl. 20:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Alex - ja det er en 1AD.. Jeg har ingen problemer med trækkraft eller i den retning. Udelukkende at bilen ikke kærer rent når den er startet... Dog er den de sidste par dage startet uden at køre urent, så det er lidt underligt. Men jeg kan da tjekke brændstoftrykket så må vi se om det er som angivet std.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Torsdag 03-06-2014 kl. 21:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Det kunne jo også være noget så alm som gløderør...
Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Torsdag 03-06-2014 kl. 21:23
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis du læser det første indlæg jeg skriver Roberto, så har Toyota tjekket gløderør og de siger de er ok

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Torsdag 03-06-2014 kl. 22:16
    Vis profil  
Jeg troede efterhånden at der var opnået "enighed" om at der ikke er noget der hedder sunkne foringer, men at der istedet samles sod på toppen af stemplet som hæver kompressionen og så ryger toppakningen(?) :-

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Søndag 04-06-2014 kl. 08:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Niels... den version har jeg ikke hørt før, er det en erfaring du har oplevet på egen "krop" eller ?

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Søndag 04-06-2014 kl. 08:51
    Vis profil  Vis bilprofil
"When you hear hoofbeats, think horses ... not zebras"
:o)
Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Søndag 04-06-2014 kl. 13:29
    Vis profil  
http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2423410&ForumID=1
Klaus Fyllgraf Kristiansen lyder ret sikker i sin sag. Det fik jeg så oversat til "bred enighed" Motortypen er i hvert fald den samme. (1AD)

Jeg har ikke oplevet det selv. Jeg kæmper bravt med at undgå at min Yaris 1,4D brækker sig, som de fleste andre åbenbart gør. Min må være undtagelsen, der bekræfter reglen

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Søndag 04-06-2014 kl. 16:41
    Vis profil  Vis bilprofil
Man kan jo undgå at tanke det billigste skod-olie og give bilen lidt klø en gang imellem.

Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Søndag 04-06-2014 kl. 20:22
    Vis profil  
Det må du jo så forklare de spørgende øverst i tråden.
Jeg ved stadig ikke om det er foringerne eller soden på stemplerne der er zebraerne...?

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 25
Søndag 04-06-2014 kl. 21:21
    Vis profil  
Lige præcist, Roberto. Klø. Lange ture hjælper ikke en skid, hvis mannligger og snøvler rundt med 2000 o/min. En ny diesel skal have en gang tæsk (+3500 o/min) i en ti minutters tid, i ny og næ. Det kurerer mange af de elendigheder folk oplever.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Tirsdag 05-06-2014 kl. 05:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Min far kører stadig i Yaris 1.4D og han kører den godt ud i gearene.
Først syntes jeg at det var skidt men jeg tror faktisk at det er godt for motoren.


Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 25
Tirsdag 05-06-2014 kl. 10:29
    Vis profil  
Og du har helt ret. Der er dog ingen grund til st gøre det hele tiden. Så længe motoren er varm, er det kun sundt.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Tirsdag 05-06-2014 kl. 10:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er heller ikke hele tiden, men den lille motor er glad for omdrejningerne :o)
Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Tirsdag 17-06-2014 kl. 13:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Har haft fat i Toyota igen, og de mener dyserne er sodet til og deres forslag er at give bilen dyserens i brændstoffet de næste fire gange der tankes, og derefter se hvordan den opfører sig... så må vi se hvordan det bliver.. :)

Tvivlsom start af T25



Tirsdag 17-06-2014 kl. 13:56
Jeg har lige været afsted i weekenden.

1300 km blev det til, og resultatet er en meget blødere motorgang.
I sidste uge havde den også et par morgener hvor den lavede en lille grå-sort sky når jeg startede den. Det gjorde den bestemt ikke i morges. helt rolig motrorgang og mere jævnt træk med kold motor.

Så jeg ville bestemt anbefale en længere tur, evt kombineret med dyserens.

Jeg har haft givet min Bell-add dyserens før, motoren gik noget hårdere når der var rens i dieselen. synes ikke det hjælper lige så meget som en lang frisk tur.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Tirsdag 17-06-2014 kl. 15:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Ok det lyder som en god idé, men en lang tur (over 500 km) er ikke noget jeg har i planerne det næste stykke tid, også måske lidt overkill at køre 1000 km. som hyggetur :)
Må lige se hvad rensen kan gøre, ellers må en længere tur være næste skud i bøssen..

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Onsdag 18-06-2014 kl. 08:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er mange firmaer der renoverer dyser.
Jeg fylder jævnlig belladd bensin rens eller vpower på min D4 for at rense dyserne. Det er billigere i det lange løb :o)

Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Onsdag 18-06-2014 kl. 09:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Ok - hvad er jævnligt ? :)

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Onsdag 18-06-2014 kl. 14:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis ikke jeg kan få vpower til nedsat pris så fylder jeg additiv på når jeg husker det inden en god stor tankning.
Det er måske hver anden tankfuld.
Selvom det er en benzinmotor kan den sagtens sode til ved langsom kørsel.

Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Onsdag 18-06-2014 kl. 14:59
    Vis profil  Vis bilprofil
Hold da op, det er godt nok ofte..!
Jeg må lige se hvordan det går over de næste to mdr. med min - det er en diesel..

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Onsdag 18-06-2014 kl. 15:35
    Vis profil  Vis bilprofil
belladd benzin koster 149 for medlemmer hos fdm, det er nok til 10 tankfulde.
Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 250
Torsdag 19-06-2014 kl. 07:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Roberto - hvilke firmaer renovere de piezo dyser som sidder de fleste d4-d motorer? Jeg kan ikke finde nogle ihvertfald - andet end dem som bare sætter dem op i en stand og kører rens på dem.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Torsdag 19-06-2014 kl. 09:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Diesel/cylinderservice sædvanligvis.
Med renovering mener jeg osse renser og checker at det opfører sig som nye.
De er jo ikke ligefrem gratis

Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 250
Torsdag 19-06-2014 kl. 09:19
    Vis profil  
jeg har fået fortalt at Kettner i århus kan klare det.

Tvivlsom start af T25



Torsdag 19-06-2014 kl. 09:54
I T25 er det kun 2,2 D-Cat 177hk der kører med Piezo dyser.
2,0D4D 116hk +126hk med DPF, samt 2,2D4D 136hk + 150hk har "almindelige" dyser. og de døjer vist alle med sod.

Jeg kender ikke noget til de de motorer der sidder i T27. Det kan godt være
de har skiftet til Piezo på denne model.


Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 250
Fredag 20-06-2014 kl. 07:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Martin - Ja det har du helt ret i. I t27 modellen er jeg sikker på de kører med piezo. Men uanset hvad, så er der ikke ret mange firmaer som renovere mere. De smider dem op i en bænk og kører en rens på dem, samt tjekker retur niveau. Ved man kan få ombytter dyser hos ftz til ca 3000,- stk

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 5
Fredag 20-06-2014 kl. 08:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Aabenraa cylinderservice reklamerer med byttere og renovering.
Jeg ville kontakte en cylinderservice med dieselspeciale.

Jeg føler mig statistisk udfordret

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Fredag 20-06-2014 kl. 08:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er noget rigtig skidt med de dyser, og det er ikke kun på Avensis problemet ses, samme på f.eks. Yaris.!
Nu er man jo stille og roligt ved skifte ud med BMW motorer i de nyere modeller... bekymrende.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 250
Fredag 20-06-2014 kl. 09:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har slet ikke noget imod hvis de stopper bmw motor i toyota'erne..
Men ja, det kan være de har opgivet at følge med markedet og de strenge miljøkrav. Så længe de ikke stopper en fra PSA koncernen i dem

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500
Fredag 20-06-2014 kl. 09:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Heller ikke her, det ville give lidt mere ro i maven hvis man skal have Toyota igen... men den bekymrende tanke går på at de har indset at deres egne motorer er for ringe..
Hehe... nej det må de godt undlade

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 25
Fredag 20-06-2014 kl. 15:17
    Vis profil  
Det er ikke kun Toyota, der har problemet. Det er faktisk værre mange andre steder. Meget af det kunne undgåes, hvis folk forstod at køre en diesel korrekt. Og at bilsælgere lod være med at bilde kunderne ind, at nye dieselmotorer sagtens kan nøjes med korte ture.

Tvivlsom start af T25



Forum rating: Top 500+
Fredag 20-06-2014 kl. 20:15
    Vis profil  
Ville lige give en update på min oplevelse af samme problem.

Sendte bilen tilbage til forhandleren jeg købte den af, de skiftede alle 4 dyser, nu er der ikke flere trælse koldstarte

I forvejen havde den fået ny motor, software update og SCV ventil

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg