Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

4AGE T-VIS 124 Hk dyser i 4AGE 140 Hk ??



Forum rating: Top 500+
Lørdag 11-08-2014 kl. 00:17
    Vis profil  
Hej har en Celica AT160, født som en 4AGE 124 Hk T-VIS Big-port, men har nu fået fingerne i en 4AGE 140 Hk Small-port, da den gamle motor var død.
Og manden jeg købte den af hade lavet samme ombytning da han også kørte Celica AT160, og han hade fået af vide ved gadbjerg motor import (Egon ham selv) At det eneste han skulle gøre var at flytte hans gas-spjæld og dysebro + dyser, og den skulle eftersigene kørte perfekt, og trække rigtig godt!!

- 1. Men nu er det så at jeg gerne ville vide, er det rigtigt at man skal gøre det ??

- 2. Og hvis dette er tilfældet så kan jeg se at de mørke grå dyser i min 124 Hk big-port motor skulle give 183 ML, og de grønne der sidder i 140 Hk Small-port skulle give 250 ML, og det syntes jeg det er noget af et spring ned af, bliver det ikke for mager en blanding ???

-Men kan læse mig frem til at 124 HK Big-port dyserne er lav-ohm's dyser og 140 Hk small-port er høj-ohm's dyser, så er næsten klar over at de ikke kan køre på hinandens motorstyrringer.

4AGE T-VIS 124 Hk dyser i 4AGE 140 Hk ??



Tirsdag 12-09-2014 kl. 14:41
nej så skal du have den anden box fra en 140hk age den sidste model inden de blev til 20v

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg