Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

D4D afgået ved døden



Mandag 02-10-2014 kl. 07:50
Var ude at kigge på avensis d4d T22 (2003), troede umiddelbart tandremmen var knækket, men da dækslet kom af var tandremmen fin, skruede ventildæksel af og til min forbavselse var knastakslen knækket, er der nogen der har hørt om det før?

Er der eventuelt nogen der kan svare på om corolla D4D motor også fra 03 passer lige i?

D4D afgået ved døden



Forum rating: Top 500
Mandag 03-10-2014 kl. 23:11
    Vis profil  
Jeg har set en knækket knast på en VW Transporter. Det var som følge af den sædvanlige tandrem/vandpumpe udskiftning (eller mangel på samme!)


D4D afgået ved døden



Forum rating: Top 100
Torsdag 04-10-2014 kl. 10:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Tror du ikke tandremmen har taget et par tænder? Det med knasten plejer at ske når tandremmen springer eller hopper over.
Toyota Yaris T-sport ´03! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!

D4D afgået ved døden



Torsdag 04-10-2014 kl. 21:42
Tandremmen er fin den fik skiftet rem og vandpumpe for 20K siden og begge dele serud som nye

D4D afgået ved døden



Forum rating: Top 5
Torsdag 07-10-2014 kl. 14:39
    Vis profil  Vis bilprofil
En knastaksel knækker jo ikke uden grund.
Den skal enten være defekt fra starten eller blive blokeret af noget i en cylinder, fex en masse koksbelægning.
Jeg føler mig statistisk udfordret

D4D afgået ved døden



Forum rating: Top 25
Torsdag 07-10-2014 kl. 19:06
    Vis profil  
Eller manglende olietryk, så den har sat sig i et lejeoverfald.

D4D afgået ved døden



Søndag 08-10-2014 kl. 10:12
satte ny motor i den igår.
umiddel bart var en oliekanal stoppet, knast leje brændt varm, sat sig og derefter rykket over

D4D afgået ved døden



Forum rating: Top 5
Søndag 08-10-2014 kl. 10:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Det var eller en kedelig måde at bruge en motor på!
Sådan kan det gå hvis man ikke skifter olien ofte nok ...

Jeg føler mig statistisk udfordret

D4D afgået ved døden



Søndag 08-10-2014 kl. 11:55
Hvis det er en 1CD motor er den "kendt" for, at hvis flammeskiverne står af, skyder den sod ind i ventildækslet og dermed rundt i hele systemet, da dyserne sidder inde under ventildækslet

D4D afgået ved døden



Tirsdag 14-10-2014 kl. 09:10
Den nye motor kører som en drøm 1CDFTV, skal man svinge omkring toyota og få dyserne tilpasset til boksen?

D4D afgået ved døden



Forum rating: Top 50
Tirsdag 14-10-2014 kl. 19:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeps

D4D afgået ved døden



Tirsdag 14-10-2014 kl. 23:22
Og nu huskede du vel at rense eller skifte oliesien i bundkarret/pumpen inden du satte den nye motor i, så du kan køre med ro i sindet de næste 200000 km.
Og flammeskiver er det nok også bedst at lave en forebyggende udskiftning af.


D4D afgået ved døden



Onsdag 15-10-2014 kl. 13:18
flammeskiver ikke skiftet men oliesien renset, ny vandpump og alle remme skiftet - den fik også en BELLAD motorolierens i første portion olie.

Toyota informerede om at der ikke var grund til at programmere boksen efter skift af motor (dyser)


D4D afgået ved døden



Forum rating: Top 50
Tirsdag 08-12-2014 kl. 21:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej, hvis du har brugt dyserne fra den gamle motor er der ingen grund til det.

Jeg havde også skiftet flammeskiverne forebyggende hvis det var mig...

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg