Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Offtopic  :  Snak om alt mellem himmel og jord

ny bil



Tirsdag 12-01-2015 kl. 08:04
Hej. Puggen skal skiftes ud.

Vi overvejer en diesel bil.

vi kører ca. 25000 km årligt. Herunder flere ture syd på med cv bagefter lige nu max 1300 kg.

Vi overvejer på sigt at få en større cv. Dvs. den skal kunne trække mindst 1600 kg.

vi har avensis i tankerne - men de siger at avensis ikke er udviklet siden 2009?

Har også kigget på mazda 6

ny bil



Tirsdag 12-01-2015 kl. 08:33
En Honda Accord 2,2 er et godt bud! Den kører formidabelt og har en superlækker motor.

ny bil



Tirsdag 12-01-2015 kl. 09:59
Bilen skal være drift sikker - er træt af at være fast kunde hos værkstederne.

Toyota - har jeg et super godt værksted, dengang Corollaen skulle laves- Nu bliver Verso S´en lavet der.

ny bil



Forum rating: Top 5
Tirsdag 12-01-2015 kl. 10:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Du var da ellers så opstemt over Peugeot'en i sin tid?
Jeg er bange for at du får lige så mange regninger med kun 25000km årligt på en oliepotte.

Jeg føler mig statistisk udfordret

ny bil



Tirsdag 12-01-2015 kl. 11:34
ja, men det viser sig at være en dårlig bil.

på 2 år er flg gået i stykker.

bremser foran - skiver skiftet - skiver skiftet kort efter pga. fejl på værksted. - de hang og gjorde skiver skæve.

pakning mellem motor og bundkar.

kobling skiftet 2 gange og nu viser det sig at det måske kun er slave cylinderen der er defekt.

bilen lugter af benzin ved halv tank og derunder - dvs kun ved bremsning når man kommer fra motorvej. - muligvis kanister filtret. det blev skiftet for 80.000 km siden og burde ikke skulle skiftes overhovedet.

bærkugle i ene side

arm til rattet på garanti.

gearkasse konsolen er skiftet.

tændspolen i sommer i italien. - havde spurgt før afgang om tændrør ikke skulle skiftes - det skulle de ikke - det blev de så i italien

og mange andre ting - vi er færdig med pug.

ny bil



Tirsdag 12-01-2015 kl. 11:36
hvad mener du med kun ?

er 25000 km for lidt på en diesel bil?

ny bil



Forum rating: Top 5
Tirsdag 12-01-2015 kl. 12:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg synes det er lige på vippen, ville kun selv købe sådan noget hvis der var over 100km motorvej til arbejde hver dag.
Regningerne på dieselreparationer er tit ret store.
Vi kører også 25000km årligt.
Men det kommer vel an på om det er en fabriksny model med lang garanti.

Jeg føler mig statistisk udfordret

ny bil



Forum rating: Top 100
Tirsdag 13-01-2015 kl. 07:18
    Vis profil  
Hvis det med 25000 km ligger nogenlunde fast kan du da bare regne udgiften pr år ud.
Og olieprisen er lige faldet igen. Og jeg tror så ikke den når helt op på det høje niveu igen, meget af olieprisen har været holdt kunstigt oppe i lang tid. Det holdt så ikke længere.
Hvor meget dyrere er en diesel og anskaffe og hvor meget skal betales i vægtafgift om året af sådan en?
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

ny bil



Tirsdag 13-01-2015 kl. 09:38
men man får næsten det dobbelte i moment ved køb af diesel bil?

ny bil



Forum rating: Top 25
Tirsdag 13-01-2015 kl. 13:09
    Vis profil  
25000km/år er ok til en diesel. Men små ture duer ikke i længden - og for pæn kørsel gør heller ikke. En diesel skal have gode, lange ture, så den bliver ordentlig varm. Så at laver 10 koldstarter på en dag, fordi man skal rundt og handle på en kold dag - det har den altså ikke godt af. Kører man derimod min. 20-25 km hver vej til arbejde (og her tæller Københavnerkørsel ikke = kø), så er det ok. Engang i mellem er det også en god idé, at give den nogle klø på motorvejen (over 3000 o/min i et kvarters tid - kan gøres i 3/4 gear, for ikke at få en for stor fartbøde ).

Kan man overholde dette, er der fin fidus i, at købe en diesel. Tror man på sælgersnakken om, at koldstarter og koldstarter på en diesel efterhånden er ligegyldigt - jamen, så held og lykke.

Er det moment, du er ude efter, findes der også turbobenzinere på markedet.

ny bil



Tirsdag 13-01-2015 kl. 19:23
Uanset er moment.

Qashqai er en flot bil men også dyr.

Har i nogle eks.?



ny bil



Tirsdag 13-01-2015 kl. 19:49
Jeg har lige købt en Avensis tx st car fra 2012. 2,0 diesel med 126 hk. Jeg kører 25 km hver vej på job. Den får lidt additiv hvergang jeg tanker. Tror jeg bliver glad for at eje en toyota igen

ny bil



Forum rating: Top 500
Tirsdag 13-01-2015 kl. 20:44
    Vis profil  
Mazda CX5 har pæne officielle forbrugstal! Hvordan virkeligheden er ved jeg ikke.

ny bil



Forum rating: Top 250
Tirsdag 13-01-2015 kl. 22:52
    Vis profil  Vis bilprofil
Med 25.000 om året, så kan en god økonomisk benzin-vogn da nemt slå kr/km. Jeg ville heller aldrig vælge diesel med mindre jeg var helt sikker på at jeg havde gode lange ture i den hver dage, lidt kø og få koldstarter.. Diesel motorer ER bare dyrere at vedligeholde.. Det gælder også de japanske diesel motorer...

Jeg ville helt klar sætte mig ned og regne på udgiften, gerne med flere mærker og modeller.. Ved blandt andet at FDM vidst har en lommeregner til de der står og skal vælge imellem diesel og benzin :)

ny bil



Onsdag 14-01-2015 kl. 00:54
Men diesel er bare bedst nær vi skal trække ned gennem Europa.

ny bil



Forum rating: Top 5
Onsdag 14-01-2015 kl. 11:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja men det er 2 gange om året, måske 4000km ialt.

Jeg føler mig statistisk udfordret

ny bil



Forum rating: Top 25
Onsdag 14-01-2015 kl. 11:56
    Vis profil  
Skoda Octavia 1.4 TSI fx. 250 NM fra meget lave omdrejninger.

ny bil



Forum rating: Top 5
Onsdag 14-01-2015 kl. 12:04
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg ved ikke om Jesper har økonomi til en spritny model.
Men lige præcis den model ville jeg nok foretrække med en solid fabriksgaranti. Man kan betale sig fra en forlængelse så vidst jeg ved fra en kollega.

Jeg føler mig statistisk udfordret

ny bil



Onsdag 14-01-2015 kl. 16:12
Hvad koster sådan en kasper?

Har du evt link?

ny bil



Onsdag 14-01-2015 kl. 19:50
Uanset er moment.

Qashqai er en flot bil men også dyr.

Har i nogle eks.?



ny bil



Forum rating: Top 25
Onsdag 14-01-2015 kl. 19:52
    Vis profil  
241K for en fabriksny.

Roberto, 1.4 TSI motoren inde nye er ikke den samme, som i de gamle. De nye kører med tandrem - og har dermed ikke kædeproblemer. Den går dæleme friskt, sådan en. Selv 1.2 TSI går godt, og har moment som en lille diesel.

ny bil



Forum rating: Top 5
Torsdag 15-01-2015 kl. 08:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Så skulle de ta' og kalde den noget andet :o)
Hvis deres kvalitetskontrol er for nedadgående skulle de stramme op.
Jeg føler mig statistisk udfordret

ny bil



Forum rating: Top 25
Torsdag 15-01-2015 kl. 10:23
    Vis profil  
Enig; men ny model, ny motor

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg