Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Tænding helt uden for normen EE80 (2E motor)



Forum rating: Top 500+
Torsdag 22-01-2015 kl. 15:54
    Vis profil  
Som overskriften siger så er min tænding blevet absolut mærkelig.

Jeg opdagede det da den pludselig meget gerne ville tændingsbanke, så jeg satte min tændingspistol på og pillede vakuumslangen af.

Til min store overraskelse kunne jeg slet ikke se mærket på remhjulet..

Jeg fandt mærket MEGET tidligt, (nok hvad der svarer til 20-25 grader BTDC)
så jeg løsnede tændingsmodulet og drejede det for at forsøge at få den ned på 5grader BTDC.
Men jeg kunne kun få mærket hen på 8-10 grader BTDC. for så kunne tændingsmodulet ikke drejes længere..

Hvad foregår der med min tænding..? For nu kan bilen knap nok slæbe sig selv..

Jeg undersøgte selvfølgelig også lige at mærkerne på remhjul og knasthjul stod som de skulle.

Håber i kan hjælpe mig lidt..

Mvh. Michael

Tænding helt uden for normen EE80 (2E motor)



Forum rating: Top 50
Torsdag 22-01-2015 kl. 22:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Er det ikke fordi den hænger i reguleringen i strømfordeleren?
Kan ikke huske er der både centrifugal og vakuum regulering?


Tænding helt uden for normen EE80 (2E motor)



Forum rating: Top 500+
Fredag 23-01-2015 kl. 07:40
    Vis profil  
Jeg har ikke undersøgt centrifugalreguleringen, men det er da en god mulighed for at det er sådan noget den et gal med, for den kan ikke rigtig finde ud af hvor tændingen står..
Jeg justerede tændingen sådan på gehør i forgårs, så den ikke tændingsbankede. Og lige efter kørte den egentlig fint, men igår var den af sig selv blevet senere i tændingen, og dermed sløv igen..
Så koblede jeg ud og gav den fuld gas og godt med omdrejninger, lod omdrejningerne falde og koblede så ind igen, og så trak den egentlig ok igen i en periode.

Hvordan efterser man den der centrifugalregulering..?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg