Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Lørdag 30-05-2015 kl. 10:33
Hej alle.

Harn sådan en Carina fra 96, med 250k på uret. Toppakningen skal skiftes da den suger vandet som en gal. I samme forbindelse er den begyndt at få svært ved at lave olietryk, når den skal startes. Hvis man starter/slukker den 4-5 gange forsvinder problemet. Der er ikke noget vand i olien, og olie og oliefilter er lige blevet skiftet.
Kan se den er spilder olie omkring oliepumpen.

Kan det bedre betale sig med en ny motor, kontra toppakning?

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Lørdag 30-05-2015 kl. 15:44
    Vis profil  
nej da! laver du den ved du det virker, men lad være med at bruge den for meget inden ,hvis du har ringe olietryk ødelægger du mere end godt. ellers er det bare af med toppen og skrue løs.. det tager en lørdag

Jeg ville tage stemplerne ovenud og skifte ringe når man alligevel var så tæt på. Sammen med ventil hætterne i toppen og du har en motor med 0 olieforbrug bagefter der bare spiller. Køber du en anden (læs gammel) motor hvad fejler den så ????
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Søndag 31-05-2015 kl. 06:25
Er mere nervøs for hvad det til tider sløje olietryk skyldes...?

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Fredag 02-06-2015 kl. 12:44
    Vis profil  
hvis den er utæt ved oliepumpen kan det jo være et bud... for lavt olietryk er så noget skidt da dine lejepander ikke har godt af det. Det lave olietryk kan også skyldes netop slidte lejepander.... De bliver slidt af at køre med for lange olieintervaller eller for ringe olie kombineret med måske lidt hård kørsel... især det første.
Bruger du bilen hver dag eller har du mulighed for at splitte den ad og kigge efter?
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Fredag 02-06-2015 kl. 14:12
Bruger den hver dag, men skal den fikses skal den jo fikses. Problemet med olietryk er der stort set kun når det er koldt, så håber det bare er en pakdåse ell lignende.

Var bare i tvivl om det bedre kunne betale sig at hælde en ny hest i den..?

Har kun haft bilen i et lille år, kører kun på kvalitets olie og kører den friskt, men kun når den er ordentlig driftvarm.

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 50
Fredag 02-06-2015 kl. 20:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Mit bud vil være oliepumpen, det er set før.

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Fredag 03-06-2015 kl. 07:50
Er det ikke noget l... at skifte?

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Fredag 03-06-2015 kl. 15:58
    Vis profil  
Jo! din oliepumpe sammen med tandremmen. du skal alligevel have toppen af så den bliver vandtæt igen... og tag vandpumpen og skift samtidigt, den sidder også der sammen med tandremmen på en 2.0.. så spiller det igen

Meeeen! Kan du lave det selv? eller sammen med en, ellers er det en dyr operation.
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Fredag 03-06-2015 kl. 17:07
Min bror er mekaniker, så han klarer den nok. Hvad skal man ha af for at skifte oliepumpen..? Hælder mere og mere til en "ny" motor..

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Onsdag 05-06-2015 kl. 11:22
    Vis profil  
Tandremmen, men du skal alligevel have topstykket af hvis du har en utæt toppakning.

Anskaffer du en "ny" motor skal den sikkert også have en tandrem og vandpumpe alligevel. så sparer du kun og tage topstykket af. Tag en snak med din bror om det, er han ligesom min kammerat regner han ikke den operation på motoren for andet end en hyggelig lørdag med topnøglen.
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Onsdag 05-06-2015 kl. 11:28
    Vis profil  
Og direkte adspurgt, jeg ville skille min egen motor ad som jeg ved er kørt ordentligt med olieintervaller osv. Anskaffer du en anden der har stået på en hylde i 7 år er toppakningen måske ikke bedre end dertil, tandrem i hvert fald ikke. Motorer har det bedst når de bruges, skal sådan en "up to date" skal de måske have samme tur alligevel.


Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Onsdag 05-06-2015 kl. 15:50
Tror bare jeg reparerer den så. Skal toppen planes på den, eller kan man bare skifte toppakningen og så videre i teksten?

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Lørdag 06-06-2015 kl. 08:40
    Vis profil  
Det skal din brormand vurdere, hvis den ikke har været kørt varm er det muligvis ikke nødvendigt.
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Lørdag 06-06-2015 kl. 08:58
    Vis profil  
http://www.ebay.com/itm/FITS-96-00-TOYOTA-RAV4-2-0L-3SFE-16V-DOHC-ENGINE-HEAD-GASKET-SET-METAL-MLS-/171782672586

Og der er også olietyve til ventilstammerne, har selv købt der til Hondaen. Det virker bare fint til 1/3 af DK pris incl. moms og afgifter
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Lørdag 06-06-2015 kl. 09:04
    Vis profil  
Og hvis i vil være helt på forkant med alting snupper i lige stemplerne ovenud og skifter dem her.
http://www.ebay.com/itm/FITS-96-97-TOYOTA-RAV4-2-0L-3SFE-16V-DOHC-PISTON-RINGS-SET-NPR-BRAND-/151704892485

Så er det som nyt med 0 olieforbrug
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Lørdag 06-06-2015 kl. 09:34
    Vis profil  
Også tænker du! Åhh nu skal vi også til cylinderservice og penge penge penge..... Nix det er ikke nødvendigt, da Hondaen fik turen for 8000 km siden målte jeg alle 4 cylindre op. 6 cirkler i hver cylinder 18 punkter :

Max afvigelse fra fabriksmål på boring i et punkt var 0,005mm (ja det er 5/1000 dele mm) og koniciteten lå på 0,01 mm i en cylinder
Rundhed var mindre end 0,003mm

Fabriks opgivelse af mål på boring for Honda B20 er 84,005-84,015mm , max tolerancemål 84,07mm.
mit største mål på en cylinder var 84,02mm

Konicitet 0-0,005mm max tolerance 0,05mm
Mit største mål 0,01mm

Rundhed 0-0,005mm Max tolerance 0,02mm
Min største mål var 0,003mm

Med andre ord, langt inden for tolerancerne og min motor havde gået 293000 da den fik en overhaling pga olieforbrug. Nu har den siden kørt 8000 km mere og snurrer som en anden selvfed kat.

Og hvis du undrer dig over hvordan jeg målte dem op... Dont!

Jeg er værktøjsmager med mange års erfaring og adgang til en hel fabrik med måleværktøj de fleste aldrig har set eller hørt om
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Torsdag 18-06-2015 kl. 16:41
Min bror er mekaniker, så han klarer den nok. Hvad skal man ha af for at skifte oliepumpen..? Hælder mere og mere til en "ny" motor..

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Lørdag 20-06-2015 kl. 07:49
    Vis profil  
en stak skruer, den sidder sammen med tandremmen alligevel.... no big deal
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

Carina E 2.0 SLI Olietryk



Forum rating: Top 100
Lørdag 20-06-2015 kl. 07:50
    Vis profil  
Men hvad synes din brormand? Det er jo ham der står med det
Carina E 2.0 SLI (solgt 4/10-2013) Nu med Honda CR-V

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg