Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

P0420



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 09-08-2015 kl. 18:07
    Vis profil  
Hej Toyota folk
Jeg har købt en brugt Toyota Avensis st. Car 1,8 T22 fra 2002, og første gang jeg kørte en længere tur på motorvej, tændte motorlampen og mit helvede startede. Ham der solgte mig bilen fortalte mig at han havde haft en fejlmelding og var gået til Sin mekaniker. Han havde skiftet en Lambda sensor, men at kort tid efter tændte den igen, og sensor nr. 2 var blevet skiftet og at der siden da ikke havde været flere problemer. Da jeg ved at han mest brugte bilen til korte ture, er det jo nok grunden. Jeg har ledt mange steder på nettet og har gjort flg. Indtil videre. Skiftet luftfilter. (Det var Mega beskidt) skiftet tændrør (de var nedslidt), skiftet Pollenfilter (det var så beskidt og fyldt af blade at det var vådt af kondens), skiftet krumtaphusventil. (Den var helt sodet til), skiftet olie og oliefilter, samt renset med Bell add servicerens 3 til olieskift, samt hældt servicerens 1b+ i tanken. Jeg har målt temperatur før og efter kat og tjekket lambda sensormålinger og de ser fine ud. Hver gang jeg kører ca. 75 km på motorvej, så tænder den 🚫🌀😡 💥 motorlampe og meldingen er P0420. Jeg er virkeligt ved at løbe tør for ideer. Bilen har kørt 187.000 km, men jeg har ikke nogen ide om hvor længe man kan forvente en katalysator skal leve. Er der nogen der kan hjælpe mig? Alle forslag modtages med kyshånd.

P0420



Forum rating: Top 100
Tirsdag 09-08-2015 kl. 18:38
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er fordi katalysatoren ikke laver det den skal.
Det kan være katalysatoren - den er specielt meget start over for olieforbrug, men det kan også være en af lambdasonderne (brug originale) eller den mindste utæthed i udstødningen.
Toyota Aygo x-press '15! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!

P0420



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 09-08-2015 kl. 19:23
    Vis profil  
Hej Jesper. Jeg har nu bedt den tidligere ejer spørge sit værksted om det er original sensorer. Kan kun se at der står R44 på den ene og R18 på den anden. Ellers står der noget med meget småt. Har du nogen forslag til hvordan jeg kan teste for utætheder i udstødningen?
En ny kat er dyr, så jeg håber meget det er noget andet.

P0420



Forum rating: Top 100
Tirsdag 09-08-2015 kl. 19:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Hold for enden af udstødningen og hør om den puster et sted.

Bruger den olie?
Toyota Aygo x-press '15! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!

P0420



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 09-08-2015 kl. 19:56
    Vis profil  
Ok. Det skal prøves. 👍🏻 Har lige skiftet olie på den, fordi den tidligere ejer havde glemt at hælde på og så hældte noget andet, måske lidt tyndt olie for så gammel en motor på. Har svært ved at vurdere olieforbruget, men måske 1 liter pr. 1000km?!

P0420



Forum rating: Top 100
Tirsdag 09-08-2015 kl. 20:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Bruger den 1L pr 1000 km kan det sagtens være derfor. Det holder katalysatoren ikke til.
Toyota Aygo x-press '15! - Celica Ta22 '71! - Toyota Crown Van '68!

P0420



Forum rating: Top 250
Tirsdag 09-08-2015 kl. 22:54
    Vis profil  
jeg bøvlede med svigerdatterens Yaris og P0420 det var et meget lille hul i forrøret mellem de 2 sonder, en kollegas datter har lige købt en med samme fejlkode jeg skal til at fejlsøge på, der er det første der bliver gjort, at tjekke udstødningen for utætheder.

P0420



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 18-08-2015 kl. 11:03
    Vis profil  
Den bruger også mindre nu den har fået skiftet olie, men 1 liter pr. 1000km er max forbrug i flg. Servicebogen.

P0420



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 25-08-2015 kl. 13:29
    Vis profil  
Jeg har nu fået lavet en gas4 test, og mekanikeren har tjekket udstødningen for huller. Lambda, kat og udstødning er fine. Mekanikeren snakkede om at jeg skulle tjekke vaccumslangerne. Nogen der kan pege mig i retning af hvor mange der er og hvordan jeg bedst tjekker dem?
Er der andre der har forslag?

P0420



Tirsdag 25-08-2015 kl. 19:57
Hej

Hvis alt er ok og værdier er lige over grænsen så der kommer en P0420 kan dette fix måske hjælpe:

https://danstoolbox.wordpress.com/2011/06/22/2000-subaru-outback-p0420-electrical-hack/

Der er ganske vist ikke den rigtig måde at fjerne fejlen på !

Har lige monteret dette fix på min T25 1.8. Jeg ikke kan finde nogen fejl på den. Har skiftet begge lambda sensore med originale Denso, Ny udstødning + mellem kat. (var defekt alligevel). Gennemgået alle vacuum slanger. Ny indsugningsmanifoldpakning. Den klare fint CO2 målinger og er lige nysynet. Den bruger ca. 0,3 l pr 1000 km og har kørt 205.000km.

Har nu kørt med det siden i lørdags uden en eneste fejlmelding


P0420



Forum rating: Top 100
Onsdag 26-08-2015 kl. 13:59
    Vis profil  
Jeg har flere gange været ude for at fejlen blev periodisk ved slidt pakning mellem forrør og udstødning, så den var kun utæt ved mekanisk påvirkning, under acceleration osv.
Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...

P0420



Forum rating: Top 500+
Torsdag 04-09-2015 kl. 14:59
    Vis profil  
Hvilken pakning helt nøjagtigt? Er ikke lige klar på hvilken du mener?

P0420



Forum rating: Top 500
Søndag 08-09-2015 kl. 09:09
    Vis profil  
Hej.

Havde selv problemet på min avensis fra 2006 og det var katalysator. Skiftede begge...
MVH Henrik

P0420



Forum rating: Top 500+
Søndag 08-09-2015 kl. 13:59
    Vis profil  
Hvad måtte du give for det? Var fejlen også kun periodisk hos dig?

P0420



Forum rating: Top 500+
Mandag 01-04-2016 kl. 19:50
    Vis profil  
Har nu skiftet katalysator og fejlkoder kommer stadig frem. Nogen der har nogen ideer hvad der kan være galt?

P0420



Fredag 03-04-2016 kl. 13:12
Har du fået målt ledningsnet igennem på sensor stik osv. Få udelukket at det kan være en kabel fejl, istedet for at skifte samtlige dimser.

Fat i en autoelektriker.

Mvh Kim

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg