Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

2,0 vvti



Lørdag 05-09-2015 kl. 07:25
Hej
Nogle der ved om 2,0 vvti er den samme motor fra 2001/2-2007/8.
Har nemlig haft en fra 2002 som jeg ikke synes kørte godt i motoren. Ved det ikke er unormalt at de soder til. Nu har jeg kig på en 2,0 igen men noget nyere. Modellen fra 2006 lige inden den blev faceliftet.
Tænkte motoren måske er blevet opdateret i løbet af årene??
Et andet spørgsmål er om sodningsproblemet er lige stort uanset om det er en 1,8 eller 2,0 når vi snakker modeller omkring 2006-2007??
Mvh
jesper

2,0 vvti



Lørdag 05-09-2015 kl. 08:24
De er alle vvti men ikke alle er fsi (D4 direkte indsprøjtning) nogle er fi og det er D4 der er skør. Benzinen her er simpelthen for dårlig med for meget l*rt i (træsprit)

Så vil jeg på forhånd afvise alle dem der begyndet at rode diesel ind i det, det har ikke noget med det at gøre.

2,0 vvti



Lørdag 05-09-2015 kl. 08:36
Hmmm... Hvornår starter den Motortype der ikke er problemer med? Eller skal man spørge hvornår D4 stopper??
Og D4 er vel i både 1,8 og 2,0 motoren?
Mvh
Jesper

2,0 vvti



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-09-2015 kl. 11:04
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvor soder de til? Omkring indsugningsventilerne?

Hvad med noget indsugningsrens, det bruger jeg på min Lexus en gang om året

2,0 vvti



Lørdag 05-09-2015 kl. 18:42
@Saldo
Jeg har nu læst dit svar nogle gange men synes det er lidt forvirrende... Nok bare mig der er lidt tung... Vist jeg forstår dig ret må det helst ikke være en model hvor der står D4 i motorrummet. Det eneste spørgsmål er nu bare om FSI er en gammel teknik fra før 2001 eller om D4 modellerne blev afløst af FSI modellen på et tidspunkt?

2,0 vvti



Lørdag 05-09-2015 kl. 21:23
Min er en 2007 model med 1az-fsi (D4) motor og den bliver nemt følsom med dårlig tomgang.
kø kørsel og dårli benzin gør det værre.
Jeg kan ikke anbefale at købe en.
Måske er jeg bare en besværlig kunde men jeg ved hvad jeg vil have :o)



2,0 vvti



Forum rating: Top 5
Lørdag 05-09-2015 kl. 21:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Blander du ikke VW's og Toyotas betegnelser sammen.

Den hedder ikke fsi.. den hedder fse

2,0 vvti



Tirsdag 06-09-2015 kl. 20:08
i eller e
Budskabet står stadig.


2,0 vvti



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-09-2015 kl. 21:06
    Vis profil  Vis bilprofil
Enig men hvis man vil finde Info om motoren så er det lækkert nok at vide hvad den hedder

2,0 vvti



Forum rating: Top 5
Torsdag 07-09-2015 kl. 08:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Korrekt, mange tak.
Motoren er designet til japansk benzin anno 2002 der er noget af det reneste der nogensinde er lavet, ikke dansk økofascistpulllimut '15.

Jeg føler mig statistisk udfordret

2,0 vvti



Forum rating: Top 250
Torsdag 07-09-2015 kl. 18:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Kan slet ikke forholde mig til kritikken..
Jeg har en Avensis 2.0 VVT-i D4 og den kører FANTASTISK!!
Trækker som en hest, selv i høje gear med lave omdrejninger.
Har aldrig haft sod problemer.
Jeg kører KUN med Shell brændstof, minimum Oktan 95, fire-seks gange om året får den Oktan 99. Ved hver 10.000 km får den lidt Bardahls Fuel Injector Cleaner, samt nyt Castrole Edge 5W30 olie og nyt filter selvfølgelig.. Har nu kørt små 60.000 kilometer og blot skiftet to lambda-sonder og en udstødningspakning i alt 2.000 kroner på "uforudsete udgifter"

2,0 vvti



Forum rating: Top 5
Torsdag 07-09-2015 kl. 18:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Det kommer meget an på hvor man bor mht køkørsel.
Bor man i provinsen er det sikkert mindre slemt.
Jeg synes motoren er en tynd kop the.

Jeg føler mig statistisk udfordret

2,0 vvti



Forum rating: Top 250
Torsdag 07-09-2015 kl. 18:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har 16 kilometers bykørsel med kø og cirka 30 kilometer motorvej, hver dag. Derudover får den en længere motorvejstur hver søndag på cirka 90 kilometer.

Syntes klart det er den bedste benzinmotor Toyota har lavet, uden turbo og i det årti.. Har ikke prøvet 2,4 liters, men hører den kører endnu bedre...

2,0 vvti



Forum rating: Top 5
Søndag 08-09-2015 kl. 08:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Det gør mig virkelig ondt at høre.

Jeg føler mig statistisk udfordret

2,0 vvti



Søndag 08-09-2015 kl. 18:16
Nå en lille update fra min side.. Har netop idag købt en 1,8 fra 2006.
Har prøvet flere 2,0 samt 1,8 og snakkede også med en Toyota mekaniker som anbefalede 1,8 modellen. Hver gang stod jeg tilbage med fornemmelsen af at 1,8 i min verden kørte bedst af de to (mere jævnt og flydende), og så lever jeg med de færre HK som jeg alligevel så sjældent får brugt.
Men tak for de forskellige inputs

2,0 vvti



Forum rating: Top 5
Onsdag 09-09-2015 kl. 15:07
    Vis profil  Vis bilprofil
1.8 er lavet med mindre eksotiske dele end 2.0. Dvs at service er en del billigere.
Held og lykke!
Den kan også køre på E10 benzin, det kan 2L eren ikke tåle som en af de eneste nyere biler i hele verden!



Jeg føler mig statistisk udfordret

2,0 vvti



Onsdag 09-09-2015 kl. 20:41



2,0 vvti



Forum rating: Top 5
Fredag 10-09-2015 kl. 08:20
    Vis profil  Vis bilprofil
1.8 er lavet med mindre eksotiske dele end 2.0. Dvs at service er en del billigere.
Held og lykke!
Den kan også køre på E10 benzin, det kan 2L eren ikke tåle som en af de eneste nyere biler i hele verden!



Jeg føler mig statistisk udfordret

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg