Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Avensis 08 D.cat Blålig røg og lugt gener.



Forum rating: Top 500+
Mandag 02-01-2016 kl. 15:46
    Vis profil  
Har i 7 år været den lykkelige ejer af min racer her. Har kørt 200000 så selvfølgelig har det været lidt udgifter, men ikke voldsomt. Men for 1 måneds tid siden begyndte den at lugte, især ved kortere ture og det kan nogen gange lugtes i kabinen.Men nu ryger den også. Ikke hele tiden men jævnligt ved accelerationer. I 2 omgange har den været ved Toyota. 1 gang rensede de egr ventil, regenerede partikel filteret 2 gange. Forrøret så også fint ud inden i. Den temperatur filteret opnåede var også helt perfekt. I det hele taget så alle tallene gode ud sagde de. Nåede kun hjem i indkørslen fra værkstedet så var lugten der igen. Et par dagesenere væltede røgen ud igen. så nu har de prøvet at opdatere ecu'en men det har heller ikke hjulpet.. Hva kan det være nå nu de siger partikelfilteret er ? Mvh en irriteret Toyota ejer. Ska lige nævnes der intet er at mærke på bilen... Den trækker stadig derud af.

Avensis 08 D.cat Blålig røg og lugt gener.



Forum rating: Top 250
Fredag 04-01-2016 kl. 16:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil mene det er fordi temperaturen i partikelfiltret ikke bliver høj nok. Det kan godt være at den var det da de havde computeren på, men det er ikke sikkert at den bliver det under kørsel.
Vores 2.0 gjorde det en periode, var forbi Toyota, på med computer, for lav temperatur, fik partikelfilter-rens, og var efterfølgende MEGET opmærksomme op omdrejningstallet under kørsel. Vi fik at vide at den regenerer bedst ved ca 2300 omdr.
Siden da har der intet været overhovedet, og det er 38000km siden nu. Vores kørselsmønster er uændret, fra Nordsjælland til Kbh, lige inden myldretid + diverse.
Vi har ellers altid været gode til at sørge for ikke ligge og nulre afsted med for lave omdrejninger, og ellers taget ¨div. forholdsregler¨ der nu ellers er med en diesel-tramper med nutidens halvdårlige diesel. Men det virker som om, det at lade den arbejde ved 2300 omdr. har været godt for den.


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg