Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Chip tuning. 2,0 d4d 2008



Forum rating: Top 500+
Onsdag 16-03-2016 kl. 13:28
    Vis profil  
Hej. Er der nogen der har erfaring med at få chippet en Avensis 2, t25 2,0 d4d 2008 126hp.
Hvis ja, hvordan er det så?

Chip tuning. 2,0 d4d 2008



Forum rating: Top 250
Onsdag 16-03-2016 kl. 14:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har haft en fra Race-Chip monteret. Funker fantastisk det første stykke tid. Men derefter har jeg oplevet nogle forskellige problemer, måske afledt af chip, måske ikke, men derfor er den røget af. Jeg savner VOLDSOMT meget at motoren trækker tidligere.

Men det seneste halve år er det blevet muligt at OBD-tune T25'eren, og derved få lade-tryk ved lavere omdrejninger.
Stage 3 er et af de firmaer der kan dette. Der er ingen tvivl om at når jeg har kørt knasterne ind, så skal den ha' en omgang. Jeg mener han skulle ha' 4600,- I mellemtiden holder jeg øjne og ører åbne for flere spillere på markedet.

Chip tuning. 2,0 d4d 2008



Forum rating: Top 50
Onsdag 16-03-2016 kl. 20:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Scantune kan også.

Chip tuning. 2,0 d4d 2008



Forum rating: Top 500+
Mandag 01-04-2016 kl. 14:19
    Vis profil  
Hejsa
Har haft en racechip monteret fra ca. 110.00 km til jeg solgte bilen ved 250.000. Kørte med mærkbart bedre bundtræk og helt uden problemer. Havde før montering problemer med sod i egr og partikelfileter, men har kun været nød til at rense partikelfilter 1 gang i den periode den kørte med chip. Filter var dog godt fyldt op da jeg solgte bilen.
Mvh
Kurt

Chip tuning. 2,0 d4d 2008



Forum rating: Top 500+
Mandag 04-04-2016 kl. 20:09
    Vis profil  
Jeg har prøvet at få min t27 2,0 d4d 126hk obd-tunet ved Scantune (pris 3900kr) i Galten og jeg har fået det originale program i igen det gik i nødprogram hele tiden her til sidst
Kørt kun en uge så lyste motorlampen og den meldte alle mulige fejl på alt så sagde de at mit partikelfilter nok var ved at stoppe til men vi blev enig om at drosle den lidt ned så kørte den en lille måneds tid så begyndte den at opføre sig mærkeligt igen ingen motorfejl men fartpiloten slog fra når den blev driftvarm
Så fik jeg det originale program i igen og kørte så en tur til Berlin og har kørt ca 5000km siden og det er så uden nogen problemer
Så jeg er færdig med det tun lort
Hvis man vil have 170-180 HK så køb en motor med det er bleven min konklusion desværre


Chip tuning. 2,0 d4d 2008



Forum rating: Top 250
Onsdag 05-04-2016 kl. 07:48
    Vis profil  
Anders:

Jeg vil helt klart anbefale dig at købe en boks som ikke øger trykket i common rail'en, men i stedet ændrer dyseåbningstiden.
Disse bokse koster noget mere, men til gengæld udsætter man heller ikke dyserne og common rail'en for øget tryk.
Disse bokse kan kendes på, at de har fire stik (et til hver dyse) i stedet for de billige, som kun har ét stik.
Jeg købte selv en boks fra Tuning Box til min T25'er 1AD-FTV, og den kørte jeg med i over et år, indtil jeg solgte både boks og bil. Ingen problemer overhovedet, og det fik motoren til at gå meget bedre.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg