Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Yaris d4d fra 2011/2012



Onsdag 24-01-2018 kl. 15:20
Hej TX

min kære gamle Yaris 1.4D fra 2006 er afgået ved døden, der kom en volvo lastbil lidt for tæt på :(

Jeg skal nu til at kigge efter en anden har kigget efter en ny bil og min umildbare ide er en Yaris fra 2011/12 også en diesel da jeg køre ca 30-35 km hver vej på arbejde

men de lidt nyere har jo partikelfilter skal man være nervørs over dette hvad er jeres erfaringer ? håber i kan råde lidt

/ Tim



Yaris d4d fra 2011/2012



Forum rating: Top 250
Onsdag 24-01-2018 kl. 15:40
    Vis profil  
30-35 km pr. tur er vist lige i underkanten for en dieselbil med partikelfilter... Der ville jeg nok vælge en benzinbil. Så behøver man heller ikke tænke lige så meget over de små ture til købmanden osv.
Den smule du ville spare på brændstof med en dieselbil ryger nok hurtigt på reparationer, især hvis du tænker at beholde bilen mere end et par år.

Yaris d4d fra 2011/2012



Forum rating: Top 500
Onsdag 24-01-2018 kl. 18:20
    Vis profil  
køb dog en Hybrid de er nede i pris


Yaris d4d fra 2011/2012



Forum rating: Top 500
Onsdag 24-01-2018 kl. 21:10
    Vis profil  
Vi havde en 2012 diesel.
Den fik nyt partikelfilter ved 67000km på garantien på trods af den kørte 2*80 km om dagen.
Så jeg solgte den i bytte med hybrid, da jeg ikke ville stå med udgiften til et nyt filter når garantien var udløbet.

Hybriden har nu kørt 83000 km uden problemer med et snit på ca 21km/l blandet by og landevej.

Så hvis du ikke har brug for træk så vil jeg også anbefale en hybrid, bare det ejerafgiften er dyrere på en diesel kan du køre mange km for pr år.

Er økonomien til det så køb en facelift den er bedre støjdæmpet og har bedre sæder.
Hybrid har jo også klimaanlæg, mange diesel fra 11-13 har jo ikke engang AC.
Yaris hybrid limited 11/15
Yaris 1,33 T2 touch 10/12


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg