Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Bremseproblemer



Forum rating: Top 500+
Onsdag 18-03-2020 kl. 21:08
    Vis profil  
Hej

Har en Yaris der har været på værksted.

Den har fået renset og smurt dd forreste kalibre
Bagpå har den fået nye kalibre, klodser og skiver.

Nu bagefter bremser den dårligt - man kan næsten ikke bremse så hårdt at man aktivere abs’en
Når motoren er slukket kan bremsen pumpes op og så er den stenhård og synker ikke.
Hvis motoren kører kan bremsen godt pumpes op men pedalen synker nu ret hurtigt helt i bund. Ca 5-6 sekunder. Uanset hvor hårdt man trykker - også hvis man bare holder den let trådt ned ved rødt lys.
Det mest merkante er at det punkt h or bilen bremser ligger meget længere nede end før. Man skal altså træde pedalen længere ned for at bilen bremser.
Det er en yaris 2011 diesel.

Værkstedet har set på det igen og nu mener de at det er ok. Igår strøg pedalen bare lige i bund - men nu er det blevet bedre men altså ikke godt nok

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

Bremseproblemer



Forum rating: Top 50
Torsdag 19-03-2020 kl. 20:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Da de har haft adskilt de forreste calipere har de beskadiget pakningen ved stemplet, eller også har de bare ikke luftet ordentligt ud bagefter. Hvis ikke det er en af de ting må der være en utæthed et sted.

Bremseproblemer



Forum rating: Top 500+
Torsdag 19-03-2020 kl. 22:25
    Vis profil  
Den er ikke utæt.

Hvor meget / hvor hutigt må pedalen synke når motoren er tændt?
Hvordan får man den til at synke kbap så hurtigt ( forudsat at rør og kalipre er ok)

Bremseproblemer



Forum rating: Top 50
Søndag 22-03-2020 kl. 16:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Den skal synke stille og roligt. Synker den for hurtigt og der ingen utætheder er, hverken visuelt eller internt, så har du luft i systemet.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg