2½" Rustfast udstødning på Celica ST182 |
[ TILBAGE ] |
Oprettet af: |
nyit.dk / Jesper Sørensen - medlemsnr. 1095 |
Oprettet: |
22-02-2004 |
Beskrivelse: Forhistorie. d. 21-07-2003 fik jeg konverteret min AT180 1.6 til en ST182 2.0, dvs. motor, gear og undervogn, det eneste jeg brugte fra den gamle 1.6´er var udstødningen, det viste sig ikke at være den store succes, da der var alt for lidt flow i det tynde sugerør af en udstødning... Det var så slemt at fra 6000 til 7200o/min, var den ekstremt sløv.. Derfor fik jeg en af gutterne til at hjælpe med at svejse et 2½" rustfast udstødning i stedet. Den består af en mellempotte, nogle bøjninger og en højglanspoleret bagpotte fra 5Ziegen. Det hele er tigsvejst, så det er 100% rustfast. Materialer: - 2meter 2½" rustfast rør - 3stk 90g 2½" rustfast bøjninger - 2stk 45g 2½" rustfast bøjninger - 1stk 2½" Simons rustfast mellempotte - 1stk 2½" 5Ziegen Rustfast slutpotte, m. db indsats - 1meter 12mm rustfast akselstål til ophæng - 3stk Flancher, her udskåret med plasma-skærer
|
Her ses alle løsdelene.
|
|
En flanche, udskåret med plasma-skærer.. cool ;)
|
|
Det sværeste.. at få det til at passe og sidde korrekt.. Der er altså en del forskel på en 1½" og en 2½".. det fylder NOGET mere.
|
|
Og så hæfte det... Det kræver en del tålmodighed...
|
|
Og hæfte...
|
|
Det færdige resultat, fra kat til bagpotte.
|
|
Det færdige resultat, bagpotten.
|
|
Og sådan ser det ud bagfra..
|
|
Og sådan ser det ud bagfra..
|
Da vi så startede motoren og nød den søde musik var alt jo godt... og det var det også da vi testede den på hovedvejen.. den sprinter nu fra 6000 til 7200o/min, dog larmere den lige i overkanten, så pt. er jeg ved at designe en dæmpe-anordning som ikke ødelægger flowet for meget.. Men alt i alt anbefalingsværdigt, nu fik den en potent lyd der matcher bilen ;) Mvh Jesper #1095
|
|
[ TILBAGE ] |