Montering af G6R-gearkasse på Celica |
[ TILBAGE ] |
Oprettet af: |
Boris Hoyer Mathiasen - medlemsnr. 670 |
Oprettet: |
03-04-2005 |
Beskrivelse:
|
Inden du starter skal du have en 6-trins gearkasse fra en G6R, et gearskifte fra en G6R og evt. en ny kobling. Først afmontere du alt du kan komme til fra oven af... det er eks. luftfilerkasse, gearkabler, starter, bolte i gearkassen osv.
|
|
Når du nu har taget alt fra oven tager du hjul af, gearolie, trækaksler ud og hiver alle stenpladerne af...!
|
|
Lidt et skod billede... jeg ved det... Men her kan du se motorbroen denne skal fjernes sådan det er til at komme til...! Du tager bolten i forreste og bagerste ophæng og skruger den fri fra forreste og bagerste motorbro og den skulle være til at tage ned...! Motoren hænger nu kun i højre og venstre motorophæng...!
|
|
Du tager nu motorophænget der sidder i gearkasse og tager denne ned...! Men støt motoren med en gearkasse løfter eller lign. da den jo kun sidder fast i et ophæng...! Da jeg jo havde gearkassen af kunne jeg jo lige så godt skifte koblingen... og jeg skiftede til en forstærket...! Den skal jo kunne holde til noget...!
|
|
Her er den gamle gearkasse den har gået 275k og det kan ses...!
|
|
Her er den nye fra en G6R den har gået 6000 km og er fra 1999 og kommer fra en tysk totalskadet bil...!
|
|
Øverst i billedet kan du se venstre motorophæng, det orginale fra Celicaen passer ikke på gearkassen og det orginale fra G6R'ern passer heller ikke derfor skal du finde et ophæng fra en E10 da dette oasser lige på...!
|
|
Her er den nye gearkasse monteret og det der bare lige til... nu skal du bare samle bilen igen...! På med olie og her efter motorbro og til sidst trækaksler...! Og så samler du den ovenfra på samme måde som du splittede den ad på...!
|
|
Nu er turen kommer til gearskiftet... du skal tage det gamle ud... (det kan godt være lidt træls) og montere det nye... du kan bruge de gamle kabler uden problemer... men du skal dog være opmærksom på at der ikke er nogle af skrugehullerne der passer... Så det nemmeste er at svejse 4 bolte på selve kardantunnelen og montere gearskiftet på dem med møtrikker...! Gearne vil nu ligge: R 1 3 5 2 4 6
|
|
Jeg håber det var til at forstå... Og en stor tak til Steven Enggaard medlem nummer #1377 Hvis der er nogle der skulle have nogle spørgsmål er i mere end velkommen til at skrive...! http://www.toyotaextreme.dk/medlemse.asp?medlem=670 Hygge... ;-)
|
|
|
[ TILBAGE ] |