|
Kopholder i Toyota Corolla E10 |
[ TILBAGE ] |
Oprettet af: |
HP Lund Pedersen - medlemsnr. 6119 |
Oprettet: |
11-03-2010 |
Beskrivelse: Her har vi så kopholder og værktøj til opgaven. Værktøjet består af en stjerneskruetrækker og en skraldenøgle med en forlænger og en 8´er top.
|
| Skruerne (røde cirkler) skrues ud. Derefter trækkes askebægeret helt ud og plastikken kan trækkes ud ved at trække i stederne markeret med de nederste grønne cirkler. Når hele plastikfronten skal trækkes ud, kan det være nødvendigt at vippe kanten i øverste grønne cirkel lidt ned.
|
| Så skal stik/fatninger til askebæger og cigartænder "kobles" fra. Stikket til selve cigartænderen, rød cirkel til venstre, fungerer som stikben og skal derfor bare trækkes bagud. Fatningen til lyset i askebægeret, rød cirkel til højre, skal vippes til siden/trækkes ud og skal trykkes i, når den skal monteres. Fatningen til cigartænderen, grøn cirkel, kan være lidt drilsk. Den nemmeste måde at få den ud på er at dreje den, med uret set forfra, og trække den ud.
|
| Så skal aflæggerboksen/-kassen skrues ud. Der sidder bolte i alle 4 hjørner, de røde cirkler. Disse bolte har hoveder til både en stjerneskruetrækker og til en 8''er top. Da jeg har en bolt, der går lidt stramt og en, hvor skruetrækkerhovedet er næsten rundt, vælger jeg at bruge en 8''er top.
|
| Beslagene på aflæggerboksen er skruet fast med 2 skruer i hver side, røde cirkler, og 1 skrue i hver side til dækpladen, grøn cirkel, hvor kopholderen skal sidde. I den ene side skal beslaget afmonteres helt. I den anden side kan man nøjes med at løsne de to skruer i boksen, men det er op til en selv, om man piller beslaget helt af. De 2 skruer til dækpladen skal ikke bruges til kopholderen.
|
| Her er kopholderen delvist fastgjort. I bunden af kopholderen er der clips-tapper, grønne cirkler, der skal sidde i beslagene, røde cirkler.
|
| Kopholderen sidder, foruden clipsene i bunden, med styretapper, røde cirkler, i beslagene. De skal altså ikke skrues fast.
|
| Herefter skal det hele monteres igen og voila, så er der kopholder. Det sidste billede illustrerer pladsen/frigangen mellem gearstang og kopholder. Bilen står på billedet i 1. gear. Jeg kører med en TP Short Shift gearstang, men foruden højden på gearstangen er selve udformningen på gearstangen ens med den originale, så pladsen mellem gearstang og kopholder burde være ens på biler med normal gearstang. En lille oplysning: Når kopholderen er ude, kan man ikke bruge askebægeret, ''bunden'' af kopholderen vipper ned foran, når den trykkes ud.
|
|
|
|
[ TILBAGE ] |
|
|