Øvrige bemærkninger
Jan-2009. Intet at berette. Varta-batteriet fra 2001 er glad og tilfreds med "rammen". 275 kkm.
29-Okt-2008: Synet! Nul hull...eh, nul fejl :-)
Okt-2008: Skiftet revnet forrude (syn truer). 4000 bananer. Og så har jeg måttet hælde penge efter både en ny pære og olieskift! Den bil bliver min ruin! :-) Og bagpotten måtte skiftes - flangen var tærret op mod kat'en.
Aug-2008: Intet at rapportere, bortset jeg idiot bakke ind i en betonpille og lavede en bule. Ellers har bilen kun kostet mig alm. service siden november sidste år.
Nov-2007: Fik bagklappen i nakken i frostvejr, så to nye bagklapdæmpere. Godt en tudse. Har rundet 260 kkm.
13-10-2007: Intet at rapportere. Har måttet skifte to forlygtepærer. Hvor er det dog kedeligt at køre Toyota...
21-4-2007. Nyt billed. Det er jo forår... Den røde Peugeot 307, man aner i baggrunden til venstre, holdt på et tidspunkt lige foran rinaen... så går det op for een hvor lav en rina er!
13-4-2007: Den sidste af de planlagte reparationer/vedligehold: Ny køler (den gamle så værre ud end den var, men lækkede en smule), nye bremsecylindre bag + nye bremserør i bag (de korte). Frontskiverne blev lige drejet af også. Min gode nabo er guld være (eller i hvert fald den tudse han fik for ulejligheden :-). Men nu vil jeg godt lige se en udgiftsfri periode, selvom det strengt taget ikke er store ting jeg har ofret.
10-4-2007: Fredensborg-Kolding tur/retur (527 km) med 90 km/t på motorvejen = 14,7 km/l. Godkendt (men kedeligt!).
6-3-2007: Som synsmanden truede med i efteråret, begyndte Rinaen at lægge en lille tissesø under bilen ved optankning. Nyt benzintilførselsrør - 2200,- hos Automester...
26-2-2007: 250 kkm. Skiftet tandrem/vandpumpe. Remmen havde godt nok kun gået 50 kkm, men den var over 6 år... Rart en kende en flink Toyotamekanikker privat :-)
8-12-2006: *host* 2250,- ex. moms for en original bagrudeviskermotor!? Landevejsrøveri...
11-10-2006: Synet. Kun en míndre påtale om oliespild. Viste sig senere at være en utæt olietrykssensor.
22-7-2006: Fik rippet yderligere op i et kantstensskadet højre fordæk :-( Tid til nye dæk. Den tidligere ejer havde kun kørt ~25 kkm over 5 år, så gummiet hele vejen rundt havde set bedre dage i den forstand det var mere ældet end egenligt slidt. De "smarte" 15" stålfælge havde også set bedre dage efter 13 års slid. Da Riget fattes penge måtte jeg nøjes med en T. Hansen løsning, men det ser da ok ud (nyt billed uploaded). Bilen ligge *meget* bedre på vejen med de nye 205/40/17 end de gamle 205/50/15. Da sejlede den som en fransk bil. Om jeg så bliver glad for Nexen (Roadstone) N3000 dækkene må tiden vise. Min internet-søgning har kun vist tilfredse brugere.
Har iøvrigt ikke haft en eneste reparation på Carinaen endnu, udover drift (dæk, olie, filtre). Åh, jo, det passer ikke helt - der var lige en farce med Toyota Gladsaxe, der trods tre værksteds dage og den nette sum af 1200 kr ikke formåede at få bilen til at dytte! Det kunne så Gentofte Autoelektro så heldigvis på een dag og for ca. 700,-. Fnys!
Vinter 2005/2006. Det tog lidt tid at vænne sig til øsen. Jeg syntes den var lidt småsløv i betragtning af at det er en 2-liters. Men den ska' bare ha' 4-5000 omdrejninger og så er den i hopla. Dét skulle man ikke byde min gamle Ford Orion... I sammeligning med Orion'en sidder jeg også helt ned på asfalten nu, så der er lidt parkeringstilvænning!
September 2005: Første Toyota, en Carina E 2.0 SLi fra 1992, 230 kkm. Købt af en betroet ven af en ven på Langeland for 42 kkr, næsten nysynet. Ny katalysator i anledning af salget. 1. ejer 1992-2000 (til 200 kkm) med servicebog 100% i orden (har den med stempler), fra 2000 til forår 2005 ejet af en sømand på langfart (til ca. 225 kkm). Ingen ide om service i disse 5 år. Fra forår 2005 til september 2005 (ca. 5 kkm) ejet af den mekaniker, der har passet den siden 2000. Generelt en fin bil, men den kan ikke løbe fra det er en '92er.