Motor
Standart 2,0 turbo med vandkølet intercooler,Blow off ventil..,KN Filter,3" japspeed udstødning med 4" afgang,3" downpipe
Undervogn
40 mm sænkningsæt fra Cobra
Samt permanent 4wd
25mm spacers i hver side
Standardudstyr
Læder kabine,el ruder el-skyde/vippe soltag,el spejle,el-antenne,varme i spejle, just bare forlygter,forlygtevaskere, servo,fjernbetjent c-lås..Alarm
Ekstraudstyr
Startspærre, tågelygter fra Hella,17" 215/40
Styling
40mm sænkning og alu fælge...Krystalklare blinklys på siden og i kofanger..
In-Car-Entertainment
Alm cd radio og ALPINE to komponentsæt med delefilter monteret i de originale huller i bag
Øvrige bemærkninger
For at kunne deltage i rally skulle man i 1992 lave mindst 5000 gadeversioner af bilen...
Derfor lavede Toyota 5000 celica turbo 4wd
I Europa blev de opkaldt efter verdensmesteren i Rally Carlos Sainz som selvfølgelig vandt i en Celica..;-)
Denne bil er nummer 1862 ud af de 5000...Fra ny kørt i Tyskland men jeg har importeret den i 2008
Har fået fortalt at der var 5 i DK fra ny.og vil tro der er ca 15stk den dag idag...
Det er en rigtig lækker køremaskine som fuldt ud matcher moderne biler...Hvad angår præstationer og køreegenskaber Plus den vender en del hoveder...;-)