Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007
Lørdag 01-06-2007 kl. 23:22 |
Hej, har tidligere haft et indlæg om ujævn motorgang i nævnte bil. Jeg behøver mere hjælp...... Har haft i værkstedet to gange gange. De siger jeg skal vente på en motorstyringsopdatering. Det er bare svært når problemet er tiltaget. Hvis jeg holder i tomgang og gasser op til ca. 1800 omdr. så ryster bilen. Jeg kan ikke køre i nogle gear med ca. 1800/1900 omdr. andet end motoren kører uroligt med udsættere. Accelererer jeg stille og roligt 1. og 2. gear med foden i nøjagtig samme speederposistion varierer trækkraften meget. Bilen skal på værksted igen på onsdag pga. rysteri i rattet, så må de prøve at se på trækkraften igen. Kan I komme med nyttige svar???
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Tirsdag 02-06-2007 kl. 10:46 |
næh, beklager. Har selven magen til og kan ikke rigtigt kende nogle af de problemer. Ang. varieret trækkraft, er vel turboen der gør det. Syntes at have hørt, at den har varialbe "blade" på møllen. Med venlig hilsen Søren Madsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Tirsdag 02-06-2007 kl. 19:51 |
hvamed commonrail broen jeg havde ligende problemer dogi min yaris og det var commonrail broen den var gal med Så er de nye 17" og 40mm sænkning monteret JUBII
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Tirsdag 03-06-2007 kl. 11:01 |
Har også samme Avensis, uden de problemer du beskriver. /Langkjær
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Fredag 04-06-2007 kl. 10:50 |
prøv dog en magen til hos forhandleren.. så kan du se om den gør det samme... Ville nok selv starte der. ALt efter hvor du bor, må du da gerne rulle en tur i min, den ER kørt til :) Med venlig hilsen Søren Madsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Fredag 04-06-2007 kl. 19:20 |
Hej, Bilen har kørt 26.000 siden januar 2007 - så den er kørt til. Forstår det med at prøve en tilsvarende hos forhandleren, men det er vist ikke nødvendigt i dette tilfælde. Bilen kan ikke køre uden udsættere ved ca. 1800-2000 omdr. Efter eks. påløb hakker den gevaldigt når der gives gas. Har motoren stået stille i eks. en halv time og startes igen klaprer motoren højlydt under 1500 omdr. samtidig med at motoren har udsættere. Klaprelydene forsvinder igen efter ca. et par kilometer. Klaprelydene må ikke forveksles med en lidt hårdere motorgang når bilen startes om morgenen. Glæder mig til at høre toyota´s dom på onsdag, for det er lidt bekymrende at køre med.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Fredag 04-06-2007 kl. 19:21 |
Glemte at skrive, at jeg bor i Århus.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Søndag 05-06-2007 kl. 14:23 |
Der er kommet ny opdatering til din model.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Onsdag 06-06-2007 kl. 13:23 |
Hej, Så har Avensis´en fået den foreløbige dom på motorudsætterne. To indsprøjtningsdysere er stået af Bilen har d.d. kørt 25.500 km siden januar. Rysteriet/udsætterne var til sidst så voldsomt at bilen ved konstant fart hoppede som kørte man på trekantede dæk. Da bilen havde kørt ca. 10.000 begyndte den at opføre sig skørt ved acceleration i 1. 2. og 3. gear. Motorkraften kunne uden varsel føles meget voldsom eller meget dykkende - og nej - intet med turbotøven eller andet. Har kørt diesel i flere år! Værkstedet har af flere omgange ment at en motorstyringsopdatering ville afhjælpe tendensen. I sidste uge knækkede filmen. Flere oplysninger kommer senere.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Onsdag 06-06-2007 kl. 18:10 |
Hej Peter F Når du har fået skiftet dyserne tror jeg, at du får en meget velkørende Avensis, som du bliver glad for. Det er bare ærgerligt, at der skulle gå så lang tid før problemet blev fundet - og man bliver temmelig irriteret eftersom tiden går. Jeg kan bare ikke forstå, at værkstedet ikke kunne finde fejlen før. Engang jeg var til service med min Corolla 1,4 d-4d demonstrede mekanikeren deres "elektroniske tester" og hævede indsprøjtningstrykket på en specifik dyse. Motoren gik vel 3000 omdr. og den fik en helt anden hård gang, da trykket blev ændret. Mekanikeren fortalte, at det brugte man til at teste dysen.... Nå men hold og lykke med Avensisen.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Fredag 15-06-2007 kl. 22:12 |
SÅ er bilen er endelig afhentet. 1,5 uge på værksted - det er lang tid. To indsprøjtningsdyserer er skiftet. Bilen kører nu som den skal, men i de knap seks måneder jeg har haft bilen har problemet været der i de tre. Bilen accelererer langt mere glidende og "målrettet" end hidtil. Nu mangler det sidste; Jeg skal have rysten/sitren i rattet væk. Er der nogle der har et forslag på de perfekte 16" dæk til bilen. Turanza ER30 er ikke for gode. Hører gerne fra jer.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
Avensis 2,0 D-4D 126 hk. 2007Lørdag 16-06-2007 kl. 08:58 |
En ven har disse på sin opel zafira: http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-104514&dsco=23 virker ok og støjer ikke noget videre
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|