Hvorfor findes der så mega mange MC'er i DK uden afgift... hvordan kringler man lige den...? Køre folk rundt på prøveplader eller hvad...?
Og er der nogle der har en ide om hvorfor mange 15 år gamle cykler koster så meget...? Suzuki laver jo eks. cykler til 80.000 men en gammel GSXR koster lige omkring 30k...
Motorcykler holder prisen... de bliver ikke sådan lige slidt op.. de ruster ikke op.. de bliver passe og plejet.. Så er de bare fede Jeg har ikke bemærket der skulle være specielt mange uden afgift men dem der er bruges muligvis som banejern? muligvis fordi de er de nemme at hente fra Tyskland, du kan have den bagi en kassevogn og ikke tænke i besværlige grænseplader og hvis der er nogle gryn at tjene på det så har det nok været hyggligt at tjene dem
Mange køber dem hjem for at sælge videre. Eller køber 2 og sælger den ene for at finansere afgiften på nr. 2.
Har osse tit studset over det, men det må være det der er forklaringen. Det er ligesom med amerikanerbiler. Der er faktisk flest til salg uden afgift... Mvh Knudsen
nu skrev jeg ikke "at de ikke slides op" men at de ikke lige slides op".... det er set ud fra sammenligning med en bil der typisk kører flere km pr. år. Min mc fra 94 har gået 46000 km min Celica fra 94 har gået +300000
Nu har afgiften heller ikke noget at gøre med om der er plader på.
Der er fornuft i at købe den mc du har lyst/råd til - en ny holder jo også prisen godt..
Jojo afgiften på en gammel amerikanerbalje er meget lavere end en MC, det var heller ikke for at sammenligne - blot sige at mange køber US-biler hjem med videresalg for øje. Ligsom MC-importører. Mvh Knudsen